Rondreis Ethiopië

Hallo

Eind october ga ik met een vriendin een rondreis maken door Ethiopië.
Hieronder de route zoals we die in gedachten hebben.

Iemand tips, aanvullingen o.i.d.?

1 Addis Abeba
2 Debre Marcos (+ bezoek Debre Libanos)
3 Bahir Dar
4 Gorgorra
5 Simen gebergte
6 Gondar
7 Lalibela – van hieruit vliegen we terug naar Addis Abeba en gaan dan verder door naar het zuiden.
8 Wolissa
9 Arba Minch
10 Jinka
11 Turmi
12 Konso
13 Yirgalem
14 Langano
15 Addis Abeba – terugvlucht.

Ik ben bang dat noord en zuid in 15 dagen erg ambitieus is.

Hoe gaan jullie die rondreis aanpakken ?
Op eigen houtje ? Of maatwerkreis ?
Met openbaar vervoer ? Of met huurauto & chauffeur/gids ?

Hoi reisjunk,

Ik sluit me aan bij LineC. Zelfs al reis je met huurauto en chauffeur dan ga je bijna alleen in de auto zitten en dat is ontzettend jammer.

Let in het zuiden ook op dat je op de juiste dagen op de juiste plek bent ivm marktdagen. Erg leuk vind ik dat altijd.

Groeten,
Kim
www.reisbrigade.nl

Bedankt voor de reacties.

We gaan ruim 3 weken, de nummers staan niet voor het aantal dagen maar de route, op meerdere plaatsen blijven we 2 volle dagen.

We gaan met auto + chauffeur/gids en hebben geprobeerd zoveel moglijk met de marktdagen rekening te houden

Aha, ok! Dan ziet het er een erg mooie route uit. :wink: Je zou ook nog kunnen vliegen tussen Gondar en Lalibela.

Ik vind de markten in het Zuiden geweldig en hopelijk heb je geluk en kan je nog een bulljumping ceremonie meemaken.

Veel plezier alvast!

Kim

Heb gelezen over de bulljumping ceremonie. Zou geweldig zijn die ook mee te mogen maken.

Neem aan dat de chauffeur er wel achter kan komen wanneer en waar deze evt gehouden worden.

Bedankt!

Wij hebben ongeveer dat programma in twee afzonderlijke reizen gedaan. Eerste keer het noorden en vorig jaar het zuiden. Mooi programma en vergeet zeker niet een of meerdere Nationale Parken. En een flexibele organisatie ( globaal programma en attente chauffeur, die spontaan kan inspringen op wat je tegen komt)

Heb jij je visum ook op het vliegveld geregeld en was je daar veel tijd mee kwijt?

Met welke organisatie heb je de reis genmaakt?

Ja , visum hebben we op het vliegveld geregeld en ging vrij snel, maar misschien ook omdat we vrij vroeg in de ochtend aankwamen. Ik heb gehoord dat je overdag soms wel even moet wachten.

Wij hebben zelf vliegtickets geboekt en hebben de reis met Sora Tours gemaakt
http://www.soratours.com/
Osman weet veel over de rondreizen ( en doet rijdt ze zelf ook van tijd tot tijd)
Samen met hem stel je je reis samen, maar iom de chauffeur kan je onderweg nog voldoende inspringen op wat je daar tegenkomt

Dank je wel. Wij komen 's nachts aan, zie wel of het vlot gaat.

Ook wij hebben de vliegtickets zelf geregeld en de reis verder samengesteld in samenspraak met Ethiopian Impressions.