Wie heeft informatie/ tips over ethiopie?
kun je wat highlights aanbevelen?
welk seizoen kun je het beste gaan etc. graag reacties!
Wij gaan in oktober naar Ethiopie. We gaan daar 29 dagen rondrijden met een 4 WD met chauffeur die tevens gids is. Het is is namelijk niet verantwoord om zelf te rijden. Als je ergens een ongeluk is gebeurd, krijg jij de schuld ook al ben je zelf niet bij het ongeluk betrokken. Ik heb inmiddels genoeg verhalen gelezen om er zeker van de zijn dat het risico gewoon te groot is om zelf te rijden. Bovendien kun je niet met je Ned. rijbewijs in combi met een internationaal rijbewijs een auto huren. Je moet eerst naar de ambassade in Addis Ababa. Dit kost je zeker een hele dag om je rijbewijs om te zetten…
En wij gaan zelf pas in okt 29 dagen op stap met Ethiopian Impressions (http://www.ethiopianimpressions.com). Een Nederlands gezin wat in Addis Ababa woont en individuele reizen regelt. Een heel groot voordeel: je kunt mailen in het Nederlands. Al je wensen worden met je ‘doorgesproken’ in de beschikbare tijd die je hebt te spenderen. Daarna wordt er een voorbeeldroute samengesteld. De mail wordt dagelijks bekeken en zonodig beantwoord. Prijs/kwaliteitsverhouding (voor zover ik het nu heb kunnen uitzoeken) is uitstekend. Ik heb de prijzen en onze wensen met 6 verschillende organisaties vergeleken die individuele reizen verzorgen. Daar kwam deze organisatie tot nu toe goed naar voren. Deze 29 dagen die wij gaan is zelfs goedkoper dan bijv. 3 weken met een groepsreis van een Nederlandse organisatie. Wij hebben inmiddels geboekt en hebben er alle vertrouwen in dat het 1 v.d. mooiste reizen gaat worden die we gaan maken.
Kennissen van ons (Christophe en Miranda uit Belgie) maken bijv. nu een reis van 3 weken via dezelfde organisatie. De reis van Chris. en Miranda kun je volgen op deze site: [ethiopie.zondagen.be] Zijn zijn nu een dag of 15 in Ethiopie. Hier staat hun route, ervaringen en ook foto’s, zodat je een goede indruk krijgt van een individuele reis. Ze houden hun verslag vrijwel om de 1 a 2 dagen bij op hun site. Echt een aanrader (ook als je niet zelf naar Ethiopie op vakantie gaat).
Wij hebben de volgende reisgids gekocht: Bradt Ethiopia. Is in het Engels. Ik ben druk op zoek geweest naar Nederlandse reisgidsen, maar die zijn er niet meer. Diegene die er nog zijn, zijn erg oud. Bijv. Dominicus en die is al meer dan 10 jaar oud dacht ik.
Verder heb ik het boekje gekocht: ‘Te gast in Ethiopie’
En we hebben een wegenkaart gekocht, zodat we voor ons zelf een beter beeld hebben waar onze route loopt.
Als je ons routeoverzicht wilt hebben en een kaartje dan stuur je me maar een mail: [EMAIL=“em.bjusterbaarlik@hotmail.com”]em.bjusterbaarlik@hotmail.com
Verder kun je kijken op het prikbord van Ethiopie: http://ethiopie.startpagina.nl/prikbord/list.php?683
Ook hier staat veel info: Ethiopië per 4x4 - Reisforum
dank voor jullie info. ik ga het allemaal uitpluizen. !
groet
Wij zijn net terug van 6 weken ethiopie, erg genoten. Er is een nieuwe busmaatschappij skybus (skybusethiopia.com) Boekingskantoor zit bij de piazza in de buurt. Deze busmaatschappij gaat o.a. naar bahar dar (hele mooie route), gonder en harrar (wat zeer de moeite waard is om te bezoeken). De skybus beviel zo goed dat daarom naar harrar zijn gegaan.
Ook het zuiden is de moeite waard, dit kan je niet met openbaar vervoer doen, dus moet je een auto huren. We kunnen je aan het telefoon nr helpen van een chauffeur, die je (goedkoop) het zuiden kan laten zien.
Wil je in addis lekker slapen kan je naar La source guesthouse (18euro) en daarom de hoek zit een goed restaurant (Backyard). Wil je je echt verwennen ga dan eten bij Aladin (libanees restautant)
Voor een slaapplek betalen wij (2pers) max 10 euro.
En vergeet niet om te wandelen in de simien moutains.
verder hebben we nog tips genoeg, dus als ik je nog met iets kan helpen hoor ik het graag.
Als je meer wilt weten over Ethiopie, kijk dan eens op onze zeer informatieve website www.yaredtour.com
Ik weet niet of je gaat backpacken maar we kunnen eventueel delen van je reis die moeilijk met openbaar vervoer te bereiken zijn, voor je organiseren (bijv. naar Omo Vallei en Danakil). Onlangs hadden we 2 gasten die Noord-Ethiopie met openbaar vervoer hebben gedaan en wij hebben de reis naar Omo Vallei en Danakil voor hen georganiseerd. Hierover waren ze erg tevreden.
dag digi,
en? ben je uiteindelijk gegaan? ik ben beniwued naar je ervaringen. ik ben afgelopen jaar gegaan. ethiopie bleek het meest makkelijk te bereizen land in heel africa te zijn (althans waar ik ben geweest) en dat had ik echt niet verwacht!
Hallo Marisqa,
Ik wil graag naar Ethiopie maar dan alleen. Ik reis in mijn eentje, neem de bus en ga als het moet voor een dag met een groep mee. Ben jij alleen gegaan? Ik heb van een Ethiopie-kenner gehoord dat alleen reizen ook voor vrouwen heel veilig is maar als ik zo op deze site lees wordt het afgeraden. Ik zou in december 2014 gaan.
Groeten,
Dionne