dag allemaal,
aangezien er nog geen appart ethiopie forum is, probeer ik het hier.
Ethiopie stond nog op mijn verlanglijstje van landen en daarom bedacht dat ik daar komende july-augustus voor een week of 4-6 heen moest. Nu echter lees ik her en der (maar niet specifiek genoeg) dat het dan regenseizoen is. maar wat houdt dat regenseizoen in ethiopie in? groot land, is dat dan overal of vooral op bepaalde plekken/hoogtes. regent het de hele dag of alleen een paar uur van de dag. worden sommige gebieden helemaal onbereikbaar?
wie weet het?
daarnaast, als je nog tips hebt over plekken, bussen/treinen/binnenlandse vluchten/gidsen enz. plse let me know.
ik reis altijd als vrouw alleen. ik heb niet de indruk dat ethiopie wat dat betreft anders reizen is dan andere (zwart)afrikaanse landen of vergis ik me hierin?
ontzettend bedankt!!!
Wij zijn net in nov. terug gekomen van 4 weken door Ethiopie (12 okt t/m 10 nov). Wij wilden eerst ook eerder, maar ons werd geadviseerd net na de regentijd te vertrekken, aangezien veel wegen soms onbegaanbaar of heel moeilijk begaanbaar zijn in die periode. Verder hangt het er dus ook vanaf waar en wat je in Eth. gaat doen/zien etc. Ga je rondreizen met een bus of wil je een auto huren en zelf rondreizen? Dit laatste wilden wij namelijk, maar wordt aan alle kanten afgeraden (div. redenen). Op onze niet commerciele site www.bjusterbaarlik.nl staan sinds vorige week onze foto´s (1000 stuks) en een lijst met tips op alf. volgorde. Ons reisverslag is bijna klaar, maar als je de ruwe versie van onze ervaringen vast wilt hebben, dan stuur je maar een mailtje naar: me . bjusterbaarlik @ hotmail . com (spaties weghalen). Dan kun je zien en lezen hoe wij het hebben geregeld.
Verder kun je hier kijken: Vragen over Vakantie - GoeieVraag Dit is een forum alleen over Ethiopie.
O ja en kijk ook eens op het backpackersforum: Reisforum - Reizigersforum
En hier staat een extra lang topic van meerdere pagina’s over Ethiopie:
dag ed en maaike,
bedankt voor de reactie! Inmiddels heb ik gewoon een ticket gekocht. het schijnt niet de hele dag te regenen. dus dat is prima!
Dus nu kan ik met de voorpret beginnen. Ik zal jullie website en de foto’s bekijken! Ik wacht wel op het reisverhaal, geen haast vertrek pas over een aantal maanden! Heb een aantal boeken gekocht. de tamtam rond laten gaan. en zo is de voorpret begonnen!
Ik ben wel heel benieuwd naar ethiopie!
ik heb geen rijbewijs, zal dus met de bus moeten. misschien een binnenlands vluchtje. Ik zal jullie tips bekijken en dat prikbord! Ik ben ook heel beniewd naar jullie verhaal.
thanx!
Het reis=/routeverslag staat er inmiddels ook sinds gisteravond.