wie is er wel eens naar ethiopie geweest en wilzijn ervaringen met ons delen en tips geven.
wat moet je meenemen, hoe moet je je voorbereiden, is het zwaar, doe’s en dont’s t.a.v. de cultuur en vooral; wat vind je van het land?
en tenslotte, heb je mooie foto’s die je wil delen?
alvast dank!
bete digi-vast wel. Dat kun je vermoedelijk al zien als je naar een ander deel van dit froum gaat (dat inderdaad voor neiuwelingen nogal verwarrend kan zijn);
LANDENforums-kijk dan of Ethipie er bij staat-en anders Afrika (bij continenten).
Dit deel van het forum is eigenlijk vooral bedoeld voor ingewikkelde reizen door allerlei landen e.d.
ik heb op het forum gekeken en kon niets vinden.
ik zag alleen niet waar ik op het forum voor wereldcontinenten een nieuw item kon aanmaken.
vandaar dat ik het zo heb gedaan.
Ja wij gaan dit jaar naar Ethiopie en ik heb al heel wat info verzameld.
Wanneer ga jij?
Ga je alleen of met zijn tweetjes?
Heb je al iets geboekt?
Georganiseerd of backpacken?
Hoever ben je met je plannen?
Heb je al een reisgids aangeschaft?
Wij hebben div. organisaties bekeken en vergeleken (zowel groeps als individueel).
Toen besloten wat wij belangrijk vinden om te zien.
- 4 weken
- priverondreis
- slapen in hotels (hoeft geen 5***** te zijn, wel schoon en een goed bed
- zowel noorden als zuiden bezoeken
- eind vh jaar
Toen div. offertes opgevraagd. Ethiopian Impressions www.ethiopianimpressions.com kwam als beste uit de bus wat prijs-/kwaliteitsverhouding betreft. (ze zijn bezig de site te vernieuwen, dus het kan zijn dat hij af en toe even ‘uit de lucht’ is) Dit is een Nederlands stel dat met hun kinderen in Addis Ababa woont en van daaruit div. reizen op maat aanbiedt vanaf 1 of meerdere weken. Ze bekijken dagelijks hun mail. (je kunt lekker in het Nederlands mailen) en je krijgt snel antwoord op vragen.
Aangezien zelf rondrijden door iedereen wordt afgeraden gaan we 29 dagen met een gids en 4 WD een rondreis maken door zowel het noorden en zuiden.
De reis van 29 dagen is zelfs goedkoper dan bijv. 17-19 dagen met bijv. een groepsreis met Fox!
Je kunt op de site van Christophe en Miranda kijken. Zij zijn met dezelfde organisatie geweest en hebben heel veel foto’s en een blog op hun site staan.
Foto’s: http://www.zondagen.be/fotosethiopie/
Blog: http://ethiopie.zondagen.be/#home.4 (laatste verhaal staat als eerste, dus je moet aan het eind beginnen met lezen) Ook hier staan foto’s.
Verder ben ik al aardig aan het verzamelen van div. informatie: Reisgidsen, leesboeken, op internet reisverhalen over Ethiopie lezen en op het forum van Ethiopie vraag en antwoord lezen. Dit kun je hier vinden: http://ethiopie.startpagina.nl/prikbord/list.php?683 (beslist een aanrader!!)
Hallo,
Wij zijn inmiddels al weer 7 jaar geleden in Ethiopië geweest. Het was in één woord geweldig.
Het land is zeer divers, met de fantastische rotskerken van Lalibela, het kasteel van Gondar, en de historische stad Axum in het Noorden, en de fantastische oerstammen in de Omovallei in het Zuiden. En dan zijn er natuurlijk ook de mooie watervallen van de Blauwe Nijl, het Tanameer, de Simien highlands enzovoorts.
Wat moet je meenemen: vooral ook warme kleren!! Addis Ababa en een groot deel van de rest van het land liggen op meer dan 2000 meter hoogte. Dat betekent vooral frisse avonden en nachten. Verder vooral niet te veel meenemen (zoals voor iedere bestemming…)
Hoe voorbereiden? Dat ligt aan jezelf. Sommigen willen zich helemaal inlezen, anderen gaan wel zien. Ligt er ook aan of je georganiseerd gaat of niet. Zo niet: reizen in Ethiopië met het openbaar vervoer is lastig, zou ik niet aanraden. Zelf rondrijden zou wel kunnen, maar wordt inderdaad vaak afgeraden.
Zwaar is het niet, tenzij je zware wandeltochten gaat ondernemen of met eigen vervoer door de Omovallei wilt (slechte wegen!!). En je moet wel een beetje tegen armoede kunnen en de om “Money, money, birr, birr, pen, pen” vragende kinderen van je af kunnen slaan.
Do’s: ga erheen en bezoek zoveel mogelijk
Don’t: de gulle gever uithangen. Ook niet direct geld geven om foto’s te maken. Toon eerst interesse in de mensen zelf, eventuele foto’s komen daarna wel.
Meer informatie en foto’s op deze pagina: http://www.vakantie-in-afrika.com/vakantie-ethiopie.html
Groeten,
Patrick.
uiteindelijk ben ik in mei met shoestring naar ethiopie geweest. nog net geboekt in de periode dat de reis gegarandeerd werd door vertrek bij 2 personen. Nu is dat inmiddels veranderd naar 4…
we waren ook met zijn 2en en we hebben een geweldige reis gehad. Gevarieerd; zowel noord als zuid gezien en beide gebieden zijn niet te vergelijken. het noorden is cultureel en inderdaad prachtige historie en natuur. het zuiden is vooral interessant vanwege de bijzondere stammen.
Ik vond ethiopie al verder ontwikkeld dan ik gedacht had. Het noorden heeft nu bijna overal geasfalteerde wegen en is daardoor goed toegankelijk.Ook is er overal electriciteit en ook bereik met mobiele telefoon!
het zuiden heeft nog geen elektrciteit overal en ook geen aspalt en geen mobiel bereik.
Echter het is een geweldig land; veel te zien, vriendelijke mensen, geen onveilig gevoel en ook niet een confrontatie met hongerbuikjes!
het land is erg in ontwikkeling en nu nog oorspronkelijk. dit zou wel eens snel kunnen veranderen.
De gids inghuurd door shoestring sprak goed engels en wist over alles veel te vertellen. Hij gaat voor zichzelf beginnen en kan hem jullie echt aanraden.: hij heet addisu engeda en zijn site : www.cradleethiopia.com
kortom; ik hoop sommige twijfelaars over de streep te trekken om te gaan.
Hoi Digi,
Leuk!! Je hebt ongetwijfeld fantastische foto’s gemaakt. Misschien wil je meedoen aan onze fotowedstrijd? Hier kun je één of meerdere foto’s insturen:
http://www.vakantie-in-afrika.com/afrika-reis.html
Groeten,
Patrick.
mijn foto heb ik ingezonden, leuk om de verhalen van anderen te zien en lezen over hun vakanties in afrika!
Hoi,
Mooie foto van de Mursi! Zal zeker een kanshebber zijn.
Je mag overigens zoveel foto’s inzenden als je wil ![]()