sept / okt Maleisie (regentijd oostkust?) , backpacken, paar vraagjes!

Hoi allemaal,

Ik ga dit jaar voor het eerst alleen op vakantie en heb besloten te gaan backpacken, ook voor het eerst dus!
Wel veel gereisd al, maar nu dus besloten om naar Maleisie te gaan.
na lang twijfelen overigens tussen Maleisie en Indonesie :wink:

Mijn plan was om te vliegen op Singapore en dan op gemak richting oostkust maleisie om daar te eindigen.
Nu is mijn terugvlucht gepland op 5 oktober waarschijnlijk.
Op internet lees je overal dat vanaf half oktober de moesson begint en deels de hotels sluiten.
Iemand ervaring met eind september / eerste week oktober daar te eindigen?
Vanaf wanneer sluiten de hotels echt? En barst het meteen los in oktober of gaat dat langzaam?

Verder is het volgens mij goed te doen, het alleen reizen in maleisie, zijn er veel backpackers daar?
Het lijkt mij als je een beetje de goede hotels kiest je toch wel mensen tegenkomt die ook alleen reizen?

had ook nog bedacht om evt. andersom te reizen, van noord naar zuid zeg maar, zodat ik begin aan oostkust in september, maar leek me niet zo leuk.

Ik hoor graag van jullie

groeten Marloes

Hey Marloes…en al het een en ander uitgezocht? Ik ben benieuwd. Ik ben namelijk een trip aan het plannen naar Azie. Althans ik zoek nooit zoveel uit…maar doordat ik met mijn visums ‘in de knoei’ kom dacht ik, ach ik kan best ook gewoon een tijdje in Maleisie blijven…dus vandaar mijn reactie. Heb jij enig idee wat de prijzen daar zijn? Te vergelijken met Thailand? Let me know, dank je! Ik zit trouwens denk ik rond dezelfde tijd daar!

Gr Lia

Hey Marloes…en al het een en ander uitgezocht? Ik ben benieuwd. Ik ben namelijk een trip aan het plannen naar Azie. Althans ik zoek nooit zoveel uit…maar doordat ik met mijn visums ‘in de knoei’ kom dacht ik, ach ik kan best ook gewoon een tijdje in Maleisie blijven…dus vandaar mijn reactie. Heb jij enig idee wat de prijzen daar zijn? Te vergelijken met Thailand? Let me know, dank je! Ik zit trouwens denk ik rond dezelfde tijd daar!

Gr Lia