In september 2009 ga ik voor een jaar naar Curacao. Zie het al voor me, lekker chillen op het strand en savonds lekker feesten…maar er moet natuurlijk ook gewerkt worden.
Ik ben Matthieu (23) en volg aan de HU de lerarenopleding omgangskunde, ben laatstejaars. Op curacao wil ik graag in de horeca of het onderwijs werken.
Via dit forum ben ik aan het kijken hoe anderen alles hebben geregeld en hoe het hen allemaal vergaat.
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen het plan hebben om naar Curacao te gaan en of zij ook net als mij huisvesting te zoeken…het is namelijk wel relaxed om met een een aaltal mensuh te kennen en kennis te maken die dit plan ook hebben.
Ben van plan om een kamer te huren in een huis waar ook anderen gasten zitten om bijvoorbeeld mee op te trekken. Ik ga op 18-feb-09 naar een bijeenkomst in nieuwegein waar alles wordt uitgelgd over huisvesting, studeren, stage en werken op Curacao (van wereldstage)
Laat maar weten als je ook rond mijn tijd naar de antillen gaat of andere vragen hebt!!!
thieu:
ik heb me een beetje verdiept in huisvesteging daar…
als je met meer mensen een huisje kunt huren ben je goedkoper uit.
ik ga zeer waarschijnlijk met twee klasgenoten een huisje huren voor een half jaar. we zijn dan ongeveer 600 euro kwijt, dus 200 p.p.
een kamer kost al snel 300 euro. en dan zit je op een klein oppervlakte.
en aangezien en meer als genoeg mensen gaan, zo te lezen, is dat misschien een idee.
600 euro voor een huis? Hoeveel kamers heb je dan? Ik begreep dat wereldstage eigenlijk alleen bemiddeld in studentenhuisvesting en dat klonk mij niet erg prettig! Het ging over kleine kamers met gedeelde badkamer en keuken en er werd gesproken over kakkerlakkenplagen die er altijd zijn in studentenhuizen … hmm nee wil ik niet! Hahaha. Gewoon zelf een huisje regelen kan idd ook, lijkt me wel handiger dan want dan ken je de mensen ook met wie je woont en dat is toch wel prettiger. Maar volgens mij gaat Thieu alleen heen?