Weet iemand waar ik misschien informatie kan vinden over reizen/vliegen naar Australie voor senioren?
Mijn schoonouders willen dolgraag nog 1 keer naar hun zoon maar durven niet alleen te vliegen (wij zijn al een keer mee geweest) kunnen ook geen van beide engels dus allemaal een beetje lastig
Het gaat alleen om de vlucht zij kunnen in Australie bij hun zoon verblijven
Hallo
Met het zelfde euvel(kan een klein beetje engels) heb ik ook te kampen.Ik heb informatie gezocht voor gezamelijke reizen voor senioren maar tot op heden niets gevonden. Op deze site heb ik een oproep gedaan om samen met andere te vliegen c.q reisgenoten.
Waar en wanneer en hoelang willen je schoonouders naar Australie?
Misschien zijn er toch wel oplossingen te vinden.
Groeten Mevr Holmer
De situatie is misschien van onze kant gewijzigt. Mijn schoonvader heeft te kennen gegeven dat hij het vliegen niets aan vind (vliegangst) en daardoor gaat hij waarschijnlijk helemaal niet naar Australie. Maar mijn schoonmoeder zou nog wel heel graag willen. Zij is niet gebonden aan een bepaalde periode.
Maar het is inderdaad heel erg lastig om op dit gebied iets te vinden, misschien dat dit inderdaad tot een gezamelijke oplossing kan leiden.
Neem eens contact op met wereldcontact reizen in Houten. Zij zijn begonnen als reisbureau voor dit doel en hebben nog steeds ook regelingen speciaal voor expats/emigreerders en familie…
Graag zou ik willen weten op welke stad in Australie zou je schoonmoeder gaan vliegen?
Ik zou het fijner vinden om samen met iemand naar Australie te willen vliegen,als je ouder bent is het ook gezelliger.En je kan de gezelligheid en je "onzekerheid samen delen.Ondanks ik heel ondernemend ben zie ik hier wel een klein beetje tegen op,maar wil er zo graag naar toe .
Omdat ik onderweg en in Australie me toch wel verstaanbaar wil maken ben ik naar engelse les gegaan,
Ik hoop zo mijn beetje engels bij te kunnen kunnen spijkeren ,ook misschien een optie voor je schoonmoeder.
Bij o.a.de volksuniversiteiten in meeste steden worden er beginnerscursussen gegeven je pakt er zeker wat van op.
Hopelijk een reactie uwerzijds,
vriendelijke groeten
Als mijn schoonmoeder naar Australie zou gaan zou zij naar Cairns (Queensland) vliegen. Haar zoon woont op ongeveer 30 minuten rijden van deze stad. Als het zo uit komt kan zij eventueel ook op Sydney vliegen, dan regelen we dat haar zoon haar daar oppikt.
Naar welke gedeelte van Australie gaat u voorkeur uit?
Wij hebben inderdaad ookal gekeken naar waar een cursus engels word gegeven, toch wel handig als je enkele basis woorden/zinnen kent
Graag zou ik verdere informatie uitwisseling via mijn eigen mailadres willen doen.
Ik heb meerdere plekken in Australie die ik wil bezoeken,zo ook Cairns.
Gisteren ben ik nog naar de vakantiebeurs geweest en heb reisbegeleidinginformatie gezocht voor ouderen maar dat heb ik niet kunnen vinden,wel een aantal reisgidsen meegenomen.Er waren niet veel stands voor Australie.
Op de website van Wereldcontact heb ik alleen maar uitgestippelde groepsreizen kunnen vinden,niet datgene wat je schoonmoeder en ik voor ogen hebben.
Ook ik hoef niet met een georganiseerde groepsreis mee.
Ben erg benieuwd of jullie uiteindelijk al in Australië zijn geweest. En of jullie nog iets hebben kunnen ontdekken met behulp van begeleiding.
Ik ben namelijk een jong meid (28) die al veel over de wereld gereist heeft. Ik ben net terug uit Nieuw Zeeland, waar ook ik familie op heb gezocht. Nu natuurlijk alle familie hier vertellen hoe het was geweest, met veel antwoorden van ’ oudere ’ mensen ik zou nog wel willen gaan maar kan het niet alleen.
Ik snap helemaal niet dat er geen reisorganisatie is die dit aanbied. Vandaar dat ik eens ga onderzoeken of er behoefte is aan begeleiding voor mensen die niet alleen de wereld rond willen vliegen.
Ik denk namelijk dat er heel veel mensen zijn die op maat een ’ maatje’ willen hebben… Ik zit er dus aan te denken om dit aan te gaan bieden.
Misschien kunnen jullie laten weten wat jullie daarvan denken. Ik hoor het graag. Ik hoop dat jullie inmiddels al herenigd zijn geweest met de familie.