Semana Santa

hola,

wij landen op dinsdag 30/3 in Buenos Aires.
De donderdag erna begint de Semana Santa. Waar trekken we dan best naartoe ? We willen er zeker iets van meepikken maar al te veel massa-toerisme is ook niet ons ding. We moeten nog beslissen in welke richting we beginnen rond te trekken : ofwel beginnen richting Esteros del ibera en Iguazu om dan te eindigen na salta,rioja, … in mendoza ofwel dit alles in omgekeerde volgorde. Alle tips en goede raad zijn welkom ;.)

Veerle

Persoonlijk zou ik eindigen in Iguazú, omdat dit toch één van de hoogtepunten is en dus een mooi slotstuk. Wellicht dat je in Mendoza nog een staartje meepakt van het oogstseizen, volgens mij half maart.

En de beste tip: reserveer van tevoren voor de Semana Santa week! En hou rekening met super-hoogseizoen prijzen voor deze feestweek :slight_smile: Have fun!

1 like

alvast bedankt voor de tip. Eerst richting Mendoza leek mij zowieso al het makkelijkste traject. Kunnen we op het openbaar vervoer vertrouwen tijdens deze feestweek, denk je ?

Het (nacht)bus netwerk is redelijk betrouwbaar, zeker als je op het beginpunt van een reis (zoals Retiro) instapt. Onderweg kan je altijd een vertraging oplopen natuurlijk, hoewel het mij in de regel erg meevalt. Vertragingen bij vluchten zijn veel vaker een probleem.

Hola Veerle,

Tijdens de Semana Santa is het vooral drukker in de gebieden waar de Argentijnse toeristen veel naar toe gaan, bijvoorbeeld in de Sierras de Córdoba of de Atlantische kust.

Waar je precies moet zijn voor de meer religieuze festiviteiten weet ik niet zeker, hier bij ons in het dorp (in de Sierras de Córdoba) zijn twee kloosters waar natuurlijk wel uitgebreid aandacht wordt besteed aan Pasen.

Qua route denk ik dat het niet zoveel uitmaakt waar je begint en eindigt, in april is het overal nog lekker weer (najaar). In Iguazú eindigen is inderdaad wel een hoogtepunt, maar dit land kent zoveel prachtige natuur en cultuur dat het eigenlijk niet uitmaakt wát je eerst bezoekt. Ik neem aan dat je een paar weken de tijd hebt en dan is het rondje Buenos Aires, Córdoba, Mendoza, Salta, Iguazú, Buenos Aires (of vice versa) goed te doen.

Suerte,
Jan

PS De wijnfeesten in Mendoza, las Fiestas de Vendimia, zijn begin maart, dus daar kun je niet naar toe als je 30 maart Argentina binnenkomt.