Selous NP bereiken

In december ga ik naar Tanzania. Ik wil het zo goedkoop mogelijk houden.

• Is het aan te raden om met de trein naar Selous te gaan?
  • Kan ik vanaf Metambwe (plaats waar trein stopt) een taxi of iets nemen naar een van de kampen waar ik verblijf?
  • Is er een site of een andere plek waar ik informatie kan krijgen over de dienstregeling van de trein?

Bedankt!

Renée

HEY,

Wij zijn met een snelle lijn-bus richting selous gegaan, en het laatste stuk met een jeep, die ons gelijk begeleide in selous, wat erg goed is bevallen!!! Selous is echt prachtig, naar mijn mening beter dan de andere parken in tanzania. De snelle lijn-bus reed wel erg hard…

Hey!
Dankjewel voor de info! :smiley: Weet je toevallig hoe die lijnbus heette en in welke plaats hij stopte? (dus waar jullie zijn uitgestapt) Was de jeep van het camp/hotel waar jullie verbleven of van te voren geregeld? Waar vertrekt de lijnbus uit Dar?

Wat een vragen hè :wink: In ieder geval bedankt! Top!

HEY, ben ik weer, de bus start in Dar, op het grote busstation, je kan daar daags te voren kaartjes kopen, hier heerst een enorme chaos, en er wordt gigantisch zakken gerold!!! let echt goed op!!! de bus rijdt dan naar eindstation: Morogoro, bij de uluguru mountains, daar hebben we een hotel gehad, naam weet ik niet meer, het wordt gerund door indische mensen, die erg behulpzaam waren, zo hebben ze een gids voor de uluguru mountains geregeld, dit was GOED, en de jeep richting selous, die vier dagen met ons heeft rondgereden, ingang:matambwe, en dan richting de rufuji rivier, 3 nachten gecampeerd, en 1 nacht aan de rufuji in een houten paalwoning, van daar richting de airstrip gebracht en een vlucht naar zanzibar gemaakt. tijdens het camperen gaat er ook een gids van selous mee, die houdt ook de wilde dieren op afstand :slight_smile: …als er nog iets te binnen schiet hoor je het wel, hopelijk kan je er wat mee :dag: