Enkel entree voor Selous Game Reserve en huurauto

Hallo allemaal,

in juni gaan mijn man en ik naar Tanzania en Zanzibar.
We slapen 2 daagjes aan de kust bij Dar Es Salaam, dan 3 nachten vlak bij de ingang van Selous en dan nog een week naar Zanzibar.

Nu kan ik heel veel vinden over safari in Selous, maar nergens de gewone entree om zelf rond te rijden. Weet iemand dit?
Ik neem aan dat het hetzelfde werkt als in Zuid-Afrika, maar daar kon ik die info wel makkelijk vinden, dus begin toch te twijfelen.

Dan nog een vraagje, iemand goede ervaringen qua prijs en kwaliteit met bepaalde auto verhuurbedrijven in Tanzania?

groetjes Miranda

Beste McDyna,

Leuk dat jullie naar Selous gaan.

De entrée is $75 per persoon per nacht.

Een self-drive hier in Tanzania niet zo makkelijk als in Zuid-Afrika. Als je Tanzania verder niet kent, zou ik het zelfs afraden.
Maar anders zijn er in Dar es Salaam verschillende verhuurbedrijven.

Goede reis!

Marion Sumari
www.caracalsafaris-tz.com

Hai Marion,

bedankt voor je reactie.

je hebt het over per nacht, maar ik wil gewoon rond een uurtje of 10 het park in en er rond 18 uur weer uit… is een dagticket hetzelfde als waar jij het over hebt?

Het safarikamp waar we overnachten raad het juist aan om het zelf te rijden, omdat het zo prachtig is en de wegen goed zijn.
Waarom raad jij het af?

groetjes

Beste Miranda,

Mijn ervaring is dat het niet allemaal even recht-toe-recht-aan is als in Zuid-Afrika. Afstanden zijn groot, de wegen zijn slecht, er is nauwelijks tot geen bewegwijzering en weinig verkeer in Selous. Voor mij zijn dit geode redenen om, als je Tanzania niet kent, niet zelf te gaan rijden.

Groeten Marion

Beste Miranda waarom niet naar Mikumi. Veel dichter bij Dar es Salaam (ongeveer zes uur).
Entree 30 dollar voor 24 uur vanaf 16 jaar. Kinderen 10 dollar. Net als in Selous. Officiele prijslijst kun je zo googlen op de officiele park site.
In Mikumi bijna alle dieren gezien behalve neushoren en jachtluipaard.
Ze zitten daar allemaal binnen handbereik.
Zelf rijden raad ik niet aan maar het kan vast wel.
Overigens bewegwijzering in de parken is perfect.
Groer Ronald (gisteren teruggekeerd uit Mikumi)

Oke, ik had zoiets al verwacht. Voor ons zijn dat geen goede redenen om niet zelf te rijden. Toch bedankt!