Hallo, mijn vriend en ik willen graag emigreren naar Bonaire. Binnenkort vertrekt hij voor drie maanden naar Bonaire voor opleiding tot divemaster, ik ga er dan de laatste maand ook naar toe om me alvast te orienteren wat er daar verder allemaal mogelijk is. Ik ben een officemanager/secretaresse en heb 20 jaar werkervaring (ik ben 43) en zou dat werk daar ook graag doen en (in Nederland alvast) Papiaments gaan leren. Weet iemand iets over de werkgelegenheid voor secretaressewerk daar en hoe de salarissen ongeveer zijn?
Mijn vraag is 42 keer bekeken, maar niemand op het “Bonaire-forum” heeft tips?
Ik zou ook graag in contact willen komen met mensen die daar al werken, of tot voor kort daar gewerkt en gewoond hebben.
Het is verschrikkelijk moeilijk om informatie vanuit Nederland te verzamelen merk ik.
Kan iemand mij in contact brengen met mensen die ervaring hebben?
Het zoeken van werk op Bonaire blijft moeilijk, je kan het proberen bij de uitzendbureaus maar dit gaat meestal moeizaam, je moet gewoon geluk hebben denk ik, in het ziekenhuis en op de scholen is er veel verloop dus probeer het daar eens, zoals je hopelijk weet is het loon van een 18 jarige hier rond de 4 dollar, dus afhankelijk waar je gaat werken, wat ze je gaan uit betalen, maar het loon in zeker minder als in Nederland. Maar ook zullen de kosten die je hier hebt ook veel minder zijn dan in Nederland, bv als je een werkgever hebt betaald die je basis zorgverzekering!
via Google gewoon zoeken op vacatures Bonaire, en blijven proberen.
succes
Beste svc281, hartelijk dank voor je reactie!
Ben inmiddels druk bezig een netwerk te verzamelen van mensen die weer andere mensen kennen op Bonaire. In augustus ga ik er een maand naar toe, dus hopelijk kan ik dan ook wat recruiters/werkgevers live spreken.
Mirjam : kun je het niet proberen via de mensen waar je vriend zijn divemaster gaat halen ? denk dat je rekening moet houden met 1.200 dollar als je al aan werk kunt komen. anders misschien eens over nadenken om daar zelf iets op te starten. het is absoluut aan te raden hier alvast wat papiaments te leren al heb je het misschien niet meteen nodig, succes !