Emigreren naar Bonaire

Hallo allemaal, mijn naam is Mirjam en de reden dat ik mij heb ingeschreven op dit forum is omdat mijn vriend en ik er over zitten te denken om naar Bonaire te emigreren. Vorig jaar zijn we op Bonaire geweest (na ook op Curacao en Aruba te zijn geweest) en we vonden het daar prachtig! Maar om niet alleen met de ‘vakantiebril’ te kijken, willen we uitzoeken hoe het daar is om te gaan wonen. De passie van mijn vriend is duiken en een grote droom om daar zijn werk van te maken.

Deze zomer gaat mijn vriend drie maanden naar Bonaire voor een duikopleiding (Dive Master) en ik ga er ook nog een maand naar toe.
Wij zijn nu aan het onderzoeken of het mogelijk is om in de toekomst daar te gaan wonen en werken.
Ikzelf ben nu officemanager/secretaresse en wil daar ook hetzelfde gaan doen, terwijl mijn vriend dan op een duikschool werkt. We hebben eigenlijk geen idee hoe de werkgelegenheid daar is en hoe de salarissen zijn.

Graag kom ik in contact met mensen die ervaring hebben met emigreren naar Bonaire, ons meer kunnen vertellen over de werkgelegenheid en alles wat daar nog meer bij komt kijken.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Hartelijke groet,

Mirjam en Eric

Hoi Mirjam en Eric,welkom op wereldwijzer!
Nou het is prachtig wonen en leven maar het is en klein eiland en lang niet alleen het paradijs wat je zou verwachten.
Zou ook eerlijk gezegd een cursus Papiaments gaan volgen om je kansen op werk daar te vergroten,Mirjam!
In iedergeval kan je altijd met je vragen terecht op [Bonaireforum](het http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=903) alsook op wonen en werken in het buitenlandforum hier op wereldwijzer!
Succ6 nog voor de toekomst Mirjam en Eric.
met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.

Hartelijk dank voor je reactie georgessiam! Papiaments leren behoort zeker tot de randvoorwaarden, niet alleen om de kans op werk te vergroten, maar ook omdat ik vind dat je altijd de taal van het land hoort te beheersen als je er gaat wonen. Zo verklein je niet je eigen wereldje, doordat je alleen maar met Nederlands om kunt gaan, maar ik wil juist ook contact hebben met de mensen die daar vandaan komen.
Dank ook voor de links, die ga ik zeker bekijken!

Hartelijke groet,
Mirjam