Hallo,
In mei ga ik naar NoordWest USA. Na Seattle wil ik naar Olympic National Park (Hoh Rain Forest, Hall of Mosses,…)en de Coast (La Push; Second Beach,…enz). Uiteindelijk allemaal mooi voorgesteld in de boekjes en zeker ook via de film Twilight (vampieren romance) in en om het stadje Forks.
Kan iemand een ervaring laten weten. Ik zou graag even toetsen of de boekjes ook wat realiteit hebben.
Spannend is het in ieder geval al.
Wij zijn vorig jaar die kant uit geweest en ik moet zeggen Olympic NP was prachtig!Trek er zeker genoeg tijd voor uit.Wij logeerden aan Lake Quinault in een oude prachtige lodge.Aan de kust moet je zeker de Hurricane ridge doen en rialto beach : ongelooflijk indrukwekkend mooi.
Als je geinteresseerd bent in ons reisverhaal : laat maar iets weten.
Inke.torfs@skynet.be
Bedankt voor je reactie. Ik dacht al even dat ik de eerste europeaan zou zijn die naar daar ging.
Rialto beach staat zeker op de route. Ik heb in Forks wat geboekt om te overnachten. Dat ligt tussen de kust en de Olympic NP. Mijn route zou ook langs het regenwoud gaan (Hoh Rain forest). dat ligt in het zuiden van het park. Heb je daar ook een ervaring opgedaan?
In welke maand was je daar? Ik ben er in medio mei en vermoed dat het er nogal natjes zou kunnen zijn.:rolleyes:
Je reisverhaal is allicht een goede ideetjes ronde.
ALs het enigszins kan moet je zeker ook Mout Rainier en Mount St Helens doen : fantastisch. Wij hebben Hoh rain forest spijtig genoeg niet kunnen doen wegens tijdsgebrek.
Onze reisblog staat op www.inkeenstevennaaramerika.reismee.nl
ALs je nog vragen hebt laat gerust weten!
Wij waren er in september vorig jaar en hebben ongelooflijk veel geluk gehad met het weer : geen druppeltje regen gezien in het ganse regenwoud.
Maar absolute must is rialto beach hoor!Ik heb al veel gezien vd wereld maar dat was absolute top.Wel niet zo simpel om te vinden.ALs je wil bekijk ik de kaart nog wel eens.
De nieuwsgierigheid is nog groter geworden maar ik moet nog een maandje wachten. Hartelijk dank om van uw reiservaring te mogen mee genieten. Ik laat je zeker mijn dagboekje wanneer ik terug ben.