Heeft iemand ervaring met het meenemen van een (opvouwbare) scootmobiel. En hoe zit dat met opladen omdat er in Canada een ander voltage is?
Ik heb zelf geen ervaring met scootmobiels.
Zit hier een speciale oplader bij / ingebouwd? Kijk dan op de voeding. Als erop staat 220-240 V~, dan is deze alleen geschikt voor Europese landen. Staat erop 100-240 V~, dan kun je je schootmobiel met een reisstekker gewoon in Noord-Amerika opladen.
Dank je wel voor je reactie.
Ik heb naar de oplader gekeken maar er staat 220-240v op. Maar ik heb wel een reisomvormer 220 naar 110. Zou dat gaan?
Groeten Ineke
waarschijnlijk gaat het wel, maar houd er rekening mee dat het opladen twee keer zo lang zal duren.
Van 220 naar 110 of van 110 naar 220?
De ene trafo is de andere niet, meestal zijn de handzame trafo’s alleen geschikt voor lage vermogens (staat erop in Watt), controlleer of de lader van de scootmobiel niet meer wil trekken dan wat de trafo kan leveren, anders gaat deze heel raar ruiken tot er rook uit komt zetten en de stoppen doorslaan.
je zou eens kunnen informeren bij de leverancier van de scootmobiel mischien hebben ze wel een lader voor 110 volt
Ja, dat is ook een goeie, dat kan ik nog doen volgende week vragen bij de leverancier.
Net de accoordverklaring van de vliegtuigmaatschappij binnen dat ze de scootmobiel meenemen aan boord. Dus dat is goed.
Is deze vraag inmiddels al beantwoord of is de oplossing gevonden? Ik ga zelf binnenkort ook naar Canada op vakantie met m’n opvouwbare scootmobiel en zit ook met de kwestie van het opladen. Ik beschik ook over een adapter waarmee je de stroom kunt omzetten en de stekker daar in het stopcontact past, is dat voldoende?
Verder vroeg ik me af of iemand een pagina heeft met de verkeersregels voor een opvouwbare scootmobiel in het buitenland, ik kan enkel de Nederlandse vinden. En wat tips m.b.t tot de verzekering.
Hallo Gerda,
Is jouw oplader ook enkel geschikt voor 220-240V?
Ik weet niet of Canada speciale verkeersregels heeft voor scootmobiels, zo wel, dan verschilt dit per provincie. Volgens mij hoor je hiermee doorgaans op de stoep te blijven.
Hoe is je scootmobiel op dit moment verzekerd? Heb je daarmee geen buitenlanddekking?
Ik heb zelf geen ervaringen met scootmobiels, maar denk graag met je mee.
Hallo allemaal,
we hebben inmiddels onze reis naar Canada gedaan. En met de scootmobiel is het goed gegaan.
Op Schiphol moest de scootmobiel worden ingeleverd bij “andere bagage”(odd lugage) en kregen een rolstoel tot het vliegtuig. In Toronto kregen we de scootmobiel weer terug. (rolstoel vanaf het vliegtuig naar de hal)
Het opladen met een omvormer ging goed maar had inderdaad wat langer de tijd nodig. Neem niet een heel klein omvormertje, wij hadden een tussenmaat. We hebben een mooie reis gehad en waren erg blij dat we de scootmobiel mee hadden.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Vriendelijke groeten Ineke
Persoonlijk zou ik gewoon even een leverancier informeren. Deze kunnen het vertellen wat je nodig hebt en bestellen. Dit is een leverancier die opladers heeft en kan bestellen. Hier heb ik mijn oplader bestelt, http://www.practicomfort.nl/
Ik zou even informeren om meer te weten te komen. Groeten Jan