Binnenkort ga ik voor drie maand naar Nepal om daar onderzoek en vrijwilligerswerk te doen. Ik wil mijn belevenissen dan graag bijhouden in een schriftje of iets dergelijks.
Wat voor schrift/boekje kunnen jullie mij aanraden te kopen?
Binnenkort ga ik voor drie maand naar Nepal om daar onderzoek en vrijwilligerswerk te doen. Ik wil mijn belevenissen dan graag bijhouden in een schriftje of iets dergelijks.
Wat voor schrift/boekje kunnen jullie mij aanraden te kopen?
Een zo licht mogelijk schoolschriftje met lijntjes. Ik vind het ook leuk om ter plaatse pas een schriftje te kopen met woorden uit die taal op de voorkant en vaak een gek formaat.
Zelf houd ik niet van een zwaar reisdagboek met dikke kaft. Maarja jij misschien wel. Maar dat weegt veel en laat je dus sneller in je kamer achter. En licht schriftje kun je altijd bij je hebben.
Zelf schrijf ik mijn belevenissen als brieven aan mijn ouders (ik begin met blaadjes uit het midden van het schriftje), stuur ik aan ze op, en krijg ik achteraf weer van ze terug zodat ik een dagboek heb.
Sinds het internet gaat dit wel wat anders en lastiger… schrijf ik namelijk al via e-mails of blogs aan mijn ouders en vrienden. En gebruik ik een schriftje vooral voor aantekeningen in trefwoorden (om later bij het typen van mails nog te weten wat ik op welke dag heb gedaan en ook de leuke kleine ontmoetingen niet te vergeten), en voor andere aantekeningen bv. over hoeveel geld ik uitgeef, adressen van mensen die hun foto willen ontvangen, adressen van leuke reizigers die ik onderweg ontmoet.