schoondochter en kleindochter overlaten komen van uit indonesie

Heb al verschillende keren getracht om mijn schoondochter en haar kind over te laten komen vanuit java.wil maar niet lukken,kan iemand mij goede raad geven.mijn vrouw heeft een hollands paspoort,haar zoon een indonesies paspoort.help mij aub

wil je ze over laten komen voor een korte vakantie, of voor langere tijd?

ik heb zelf geen ervaring met Indonesiers naar Nederland te laten komen, maar het schijnt dat men bang is voor vestiging. kan jij hardmaken dat je schoondochter en kleindochter na hun vakantie weer terug naar Indonesie keren? bezittingen als een huis of grond kunnen daarbij wellicht helpen, net als een vaste baan (en een werkgeversverklaring) van de schoondochter. gezinshereniging (dus een brief van je schoonzoon die achter blijft) zou misschien ook een argument kunnen zijn om de IND te overtuigen van hun terugkeer.

ik heb bovendien ooit gelezen dat het makkelijker is om iemand voor 2-3 weken hierheen te halen, dan meteen voor de volledige visumduur van 3 maanden.

succes!

De noodzaak om de schoondochter en kleindochter te laten overkomen blijkt toch niet zo groot te zijn als dik51 hierboven beweert. Ik vind het persoonlijk dan ook vrij onbeschoft om een hiervoor een nieuw draadje te openen, deze beantwoordt te krijgen, maar daarna niet meer het fatsoen hebben om te reageren. Iets wat wel vaker gebeurt op dit forum.

Zoals Jenny al aangeeft, geef je veel te weinig informatie om jou vraag te beantwoorden, maar als de visumvraag al een paar keer is afgewezen hoef je er niet op te rekenen dat zij in de nabije toekomst toestemming krijgt om naar Nederland te komen.