Ik heb eigenlijk nog nergens iets over de scholen op st maarten kunnen terug vinden. Er zijn toch ook wel mensen die met hun kinderen naar st maarten gaan verhuizen of er al wonen. Ik zoek eigenlijk info over met name de middelbare scholen en hoe het daar in elkaar zit. Ik had wel contact met iemand daarover maar daar heb ik niks meer van gehoord.
Wie oh wie kan mij hier meer info over verschaffen.
bel de lokale school besturen een op
ik weet zo uit eigen ervaring dat er zoals op CUR een katholieke ,openbare adventist, menutas en new song schoolbesturen zijn die je daar mee kunnen helpen
schrik niet van het religieuse tintje aan deze besturen
hetzijn meestal wel de betere scholen
of dit ook opgaat voor st maarten weet ik niet maar kijk eens in de gouden gidsen onder scool board
Ik ga toevallig zo mijn dochtertje van de creche halen op sxm, zelf werk ik op een middelbare school hier. Ik kan je er veel over vertellen. Stuur je me een mailtje? [EMAIL=“steviefender@yahoo.com”]steviefender@yahoo.com groetjes!
he
ik ben tamara en 16 jaar…
waarschijnlijk ga ik over een paar maanden naar sint maarten.
Graag zou ik wat willen weten over de middelbare scholen en vrijetijds bestedening op sint maarten.
Ook zou ik het leuk vinden om in contact te komen met leeftijdsgenoten daar.
Wij zijn nu 2 weken op het eiland en we kunnen je eventueel wel wat informatie geven over scholen.
mijn zoon is nu 14 en sinds afgelopen woensdag zit hij op de Milton Peters college (mpc) en het bevalt hem zeer goed en wordt prima geaccepteerd. Wat vrijetijdsbesteding betreft kun je hier veel kanten op. Je kunt hier duiken, snorkelen, hicking en tracking, kitesurfen en volgens mij zit hier ook een soort scouting maar dit moeten we nog allemaal uitzoeken. Het ligt er maar net aan wat je hobby’s zijn. Er zijn meer middelbare scholen hier maar we hebben voor het mpc gekozen omdat het grootste gedeelte in het nederlands les wordt gegeven. De docenten zijn er bijzonder aardig.
De kosten vallen ook reuze mee. Als je meer vragen hebt kun je ze gerust stellen en dan proberen wij hier antwoord op te geven. Je kunt ons ook op onze prive mail mailen. Wij vinden het hier helemaal geweldig.