Schildpadden in Tortuguero

Hoi,

Het lijkt me leuk om schildpadden te spotten in t Tortuguero National Park en t schijnt dat t broedseizoen juli-sept is. Nu ben ik er pas in oktober.

Zijn er mensen die in deze periode ook nog schildpadden hebben zien broeden?
En is er een periode waarin je de babyschildpadjes ziet uitkomen?

grtz Alyssa

Hoi Alyssa,

Ik lees dat je in Oktober naar Costa Rica gaat. Ik vertrek zelf 25 Oktober voor 3 maanden… Ga jij daar ook iets van een taalcursus en vrijwilligerswerk doen? en heb je dat hier al geboekt? Voor hoe lang ga jij en op welke plaats vlieg je?

Groetjes, Emilie

Hallo alyssa,

Ik ben zelf in juli in tortuguero geweest en ook toen was het maar afwachten of je een schilpad eieren zag leggen. Er waren toen 4 groepen, die op verschillende punten aan het wachten waren, uiteindelijk was onze groep de enige die ook daadwerkelijk een schilpad eieren heeft zien leggen (erg mooi om te zien!). Ik weet dus niet of je in oktober nog op tijd bent. Uiteindelijk is het altijd maar afwachten of er een schilpad aan land komt op het moment dat jij daar bent!

veel plezier!

Hoi,

Zoiezo wordt het de laatste jaren erg toeristisch in Tortuguerro wat ook de schilpadden niet erg aangenaam vinden. De beste tijd is Augustus - Oktober. Toen ik er in oktober was, waren er geen schilpadden wat erg jammer is.

Hopelijk heb je geluk

Groet Karin

Heey, nou daar gaat mijn illusie dat er hordes schildpadden komen om daar hun eitjes te leggen! Wel goed om te weten, stel mn verwachting bij en ik kan alleen maar hopen dat ik mazzel heb!

Ik ga zelf een groepsrondreis doen door Costa Rica, Nicaragua en Panama voor drie weken. Ben heel benieuwd hoe t zal zijn.

Bedankt voor de tips en Emilie heel veel plezier op je 3maanden reis, wordt stiekem een beetje jaloers op je!

liefs Alyssa

Hoi Alyssa,

Ik ben vorig jaar naar Costa Rica geweest, dat was in half september en toen hebben we toch een paar schildpadden zien broeden… (na eerst anderhalf uur heen en weer lopen over het strand :wink: ) dus misschien ben je nog niet te laat. Is alleszins een mooie ervaring!

Hoi, wij zijn in November geweest en waren er 2 dagen. Tegen de schemer gingen er mensen naar het strand en hebben schildpadjes zien uitkomen. Was schijnbaar super mooi. Hebben wij gemist! De volgende dag zijn we smiddags gaan kijken, maar helaas je kunt de natuur niet dwingen. We hebben lang gewacht, maar niks gezien. Dus het kan ook in november maar je moet geluk hebben. Succes!

Groetjes Martijn

Wil je echt zeeschildpadden zien en iets voor ze doen?
Kijk dan eens op www.globalspirit.nl
Zij bieden leuke vrijwilligersprojecten aan o.a. met zeeschildpadden in Costa Rica (vlakbij Tortuguero).