Schengen visum voor Ghanezen

Bij een visumaanvraag is vooral van belang aannemelijk te maken dat iemand zal terugkeren.
De positie van de referent doet er minder toe, tenzij deze al een kruisje achter zijn of haar naam heeft vanwege visumaanvragen in het verleden waarbij de bezoeker niet terugkeerde.

Ambassades voeren een ontmoedigingsbeleid.
Omdat in Nederland de rechtsbescherming in ieder geval goed geregeld is, daaronder het recht op gefinancierde rechtsbijstand, is het goed bij een afwijzing steeds in bezwaar te gaan.

Volgens de Visadienst leidt de helft van de ebzwaarschriften alsnog tot een visum.
Ik win negen van de tien visumzaken, neem in een voorkomend geval daarom gerust contact met me op.

Ons ventje is ondertussen terug in Ghana, geopereerd aan hartje en beentje, medisch visum was gelukt via bemiddeling federale ombudsman (belgië), thanks Beest daarvoor. Kindje verbleef drie maanden in België en is vorige week door ons gezond en wel teruggebracht (snif) naar Ghana. Wij hopen dat hij later nog regelmatig op vakantie kan komen, we zien wel hoe die visa verhalen zullen verlopen…x greetz www.initiativeforafrica.com, EfuaK:wereld:

Iemand enig idee hoelang DVZ erover doet om een Schengen toeristenvisum voor iemand van Ghanese nationaliteit te behandelen? (persoon uitgenodigd met tenlasteneming). De periode om dit af te handelen lijkt me onredelijk lang.

Best Antwerpen,

De tijdje is zeer afhankelijk van voor wie men een visum met hebben.
Maar uit eigen ervaring , en heb drie visums aangevraagt, De eerste maal was het driemaanden, toen gewiegerd. De tweede maal ongeveer 4 maanden , en dat komt dan door de weigering van daarvoor. En een derde maal was 8 maanden, maar dat was voor een D visum.
In Nederland gaat de beslissing allemaal iets sneller. Dat is voornamelijk ter wijten; dat Nederland in Ghana een Amsade heeft en Belgie niet. Het duur soms tot 6 weken voor het van Accra naar Abidjan is. En dan moet het nog naar Brussel en terug.

Groetjes,
Beest

1 like

Tja, ik heb nu wel mijn idee mogen vormen over DVZ. Ik vrees dat hun rol bij het toekennen van visas korte termijn in vele gevallen counterproductief is. Ikzelf ben jurist, en moet zeggen dat hun “motivering” (???) werkt als een rode lap op een stier. Het is tijd dat de rol van DVZ bij het toekennen van visas korte termijn beperkt wordt tot waar ze door ervaring bekwaam in zijn: het nakijken van alle elementen die van belang kunnen zijn voor een beslissing. De beslissing zelf tot het toekennen van een visum korte termijn moet volledig naar FOD Buitenlandse Zaken.

las je bericht over dat het je 9 van de 10 keer lukt om een visum binnen te halen. Ik wil de dochter van mijn man, ghanees , uitnodigen voor een korte vakantie omdat ik een groot feest geef en haar erbij wil hebben.
hoe kan ik contact met je opnemen?

Mail mij met je tel.nr. [EMAIL=“Antwerpen4321@yahoo.com”]Antwerpen4321@yahoo.com

Als het om een visum voor Nederland gaat, kun je me bereiken via info[at]prawo.nl (vervang [at] door @).
Door links op mijn gebruikersnaam te klikken kun je ook een privébericht sturen, maar ik heb liever e-mail.
Als je je telefoonnummer geeft kan ik waarschijnlijk effectiever reageren.

Kijk ook naar mijn bericht op Marktplaats.

Ook als je als Nederlander in België (of een ander EU land) woont kan ik waarschijnlijk helpen.

@ Antwerpen4321: volgens mij is de vraag in het bericht dat je citeert aan mij gericht

Op 4 april 2010 is de Visumcode in werking getreden. De Visumcode bevat regels met betrekking tot procedures voor aanvragen van visa kort verblijf. Een vereiste van de Visumcode is dat elk land een uniform bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking heeft en dit bij de Europese Commissie laat notificeren.
Dit gestandaardiseerde formulier dient gebruikt te worden in geval sprake is van een uitnodiging door een referent en/of indien sprake is van een garantstelling. Dit formulier dient dan ook ter onderbouwing van de visumaanvraag. Bijgevoegd treft u het formulier aan.

Het bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking zal in het Voorschrift Vreemdelingen (Vv) worden opgenomen. Deze opname in het Vv zal in de Staatscourant kenbaar worden gemaakt. Vanaf de publicatie in de Staatscourant dient het nieuwe bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking gebruikt te worden en is het in beginsel niet meer mogelijk om andere formulieren te gebruiken. De verwachting is dat dit einde december 2010 zal plaatsvinden.

Op bladzijde 3 van het formulier staan onderaan drie ruimten die alleen door de gemeente ingevuld worden. Het betreft hier een ruimte voor legalisatie gemeente, gezien voor legalisatie van de handtekening en een ruimte voor de Burgemeester van de gemeente. De legalisatie van de handtekening bij de gemeente dient vanaf het moment van publicatie in de Staatscourant dan ook alleen op dit nieuwe bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking plaats te vinden.

Het nieuwe bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking is te vinden op de internetsites van de Immigratie –en Naturalisatiedienst (www.ind.nl) en het Ministerie van Buitenlandse Zaken (www.minbuza.nl).

Bedenk dat Nederland vanaf 1 januari 2011 een nieuw model heeft voor de uitnodiging/garantverklaring waarbij de handtekening(en) eronder moeten worden gelegaliseerd bij de gemeente.
Het heet nu Bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking

Het formulier staat onder andere op de site van Buitenlandse Zaken: Ministerie van Buitenlandse Zaken | Rijksoverheid.nl

Zeer slechte ervaring, sturen zelfs je passport documenten, en motivatie van weigering niet terug!

Dit is nochthans een Europese wetgeving!

100% juist, enig probleem daar werkt men ook niet!

In alle gevallen kan met mij contact worden opgenomen.
Mert die weigerachtige ambassade weet ik wel raad (op kosten van de NL overheid, het zal u zelf niet veel kosten).

voor een Ghanees die gehuwd is met een Nederlander/Nederlandse of mert een NL kind heb ik nog weel een andere oplossing.

Contact via www.prawo.nl

quappo, via Abidjan is zeker geen oplossing, heb het al 2 X geprobeerd, ze hebben zelfs het lef je passport, documenten etc… niet terug.

Hé Beest,
Wat je schrijft is 100% correct, heb zojuist negatief bekomen van de Duitse Ambassade.
Aan al wat je schrijft was voor 100% voldaan, ik had zelfs een annex aan het dossier gevoegd, zoals police clearance , overlijdings bericht , etc… er zijn 9 puten die de Ambassade kan aankruisen om de weigering te motiveren, er waren 3 punten aangekruist, 1, 8, 9
1 zegt het traveldocument is vals, wat totaal onwaar is, en zelfs als het vals zou zijn kun je toch niet reizen, 8 en 9 zeggen dat er geen overtuiging is van terug keer. Dan heb je altijd gelijk, mijn vriendin had van haar werkgever 3 maand verlof gekregen, en moet het werk hervatten op 29 / 04. Tevens had ze haar inkomen van de laatste 2 jaar bijgevoegd, en een brief van de officieele instantie van haar land, de Director van Lands en Mines.
Ambassades hebben voor zeker opdracht GEEN VISUMS MEER AF TE LEVEREN!! EUROPA WERKT MET EEN GEHEIME AGENDA!!
groetjes, een gefrustreerde visum aanvrager.

Als je wettelijk gehuwd bent met een Ghanees of Ghanese MOET elke EU ambassade je huwelijkspartner een gratis visum geven op vertoon van de gelegaliseerde huweljksakte (behalve de ambassade van je eigen land!)

1 like

Bovenstaan bericht geldt ook als je de ouder bent van een EU kind.

1 like