schema 3 wekenhalf rondreis thailand

Hoi,

In juli ga ik voor 3.5 weken naar thailand. Dit is mijn voorlopige schema ik totnogtoe uitgestippeld heb. Gelieve mij wat info/aanwijzingen of aanpassingen te geven indien nodig aub…

****dag 1 ****aankomst Bangkok 8.30
********dag 2 **********Bangkok **
****dag 3 ****Bangkok (of 2 dagen genoeg???)
********dag 4 **********Khao Yai National Parc **
****dag 5 ******Khao Yai **
****dag 6 ******Khao Yai s’avonds naar Ayutthaya **
****dag 7 ******Ayutthaya **
**dag 8 kanchanaburi **Erawan Watervallen
****dag 9 ****kanchanaburi terug naar bangkok
**dag 10 Phuket ****vlucht Phuket 6u35-8u **
**dag 11 ** Phuket beach late middag naar Kao Sok
**dag 12 **Kao Sok tour
**dag 13 **Kao Sok tour
**dag 14 ****Koh Phi Phi **
**dag 15 ****Koh Phi Phi **
**dag 16 **smorgens **boot naar Koh Lanta **
****dag 17 ******Koh Lanta **
****dag 18 ******Koh Lanta ****s’avonds boot naar Krabi **
****dag 19 ******Vlucht krabi / Chiang Mai 9u-11u **** Chiang mai **
****dag 20 ****** Chiang mai **
****dag 21 ******Chiang Mai **
****dag 22 ******Chiang Mai **
****dag 23 **Chiang Mai Vlucht naar Bangkok22.40-23.55 **
****dag 24 ******vlucht bangkok

alvast bedankt voor de info!
**

Dag 11 wordt een tegenvaller, want bij een laat vertrek ga je Khao Sok niet halen, tenzij met een (dure) taxi.

Je moet :
Van de beach naar het busstation in Phuket-town
de bus nemen naar Takua Pa (ong. 2 uur)
overstappen in Takua Pa naar de bus met bestemming Surat Thani.(wachten, de bus gaat elk uur)
Vraag aan de chauffeur of hij je eruit laat bij Khao Sok (ong. 1,5 uur meen ik)
Na 6 uur gaan er vrijwel geen of geen bussen meer.

Let erop dat het mogelijk moet zijn om Erawan als dagtocht te doen vanuit Bangkok. Je vertrekt dan vroeg met een minibus, en komt
's avonds terug. Het is een vrij zware dag, maar het bespaart je dus een dag. Hetzelfde geldt trouwens voor Ayutthaya, maar dat is veel
dichterbij.

Op dag 6 schrijf je dat je 's avonds van Khao Yai naar Ayutthaya wilt. Dat is ook weer uitermate lastig. Ook daar rijden er vrijwel geen
of geen bussen meer. Transport in Thailand betekent vrijwel altijd: Vroeg vertrekken !

Hans.

Hey Kim,

Misschien kun je je reis beter omgooien:
Bangkok > Kanchanaburi > Ayutthaya > Chiang Mai (nachttrein) > Phuket (vlucht) > Ko phi phi > Ko Lanta > Krabi > Khao Sok > terug naar Krabi naar Bangkok vliegen > uitstapje naar Khao Yai park

Ik denk dat je je zo wat tijd bespaart.
Groetjes,
Evy

tnx, ja ik weet dat dat inderdaad een iets logischer route is maar het feit is ik erna nog doorga ook naar Vietnam en Cambodja. Ook komen er maten en mijn pa af in chiang mai waardoor ik wat genoodzaakt ben om zo mijn planning wat op te maken. Mocht je nog tips hebben of must DO’s laat gerust weten. danjewel!!

heb je inderdaad gelijk in!
oke dus hier mijn aanpassing –>
**dag 10 Phuket ****vlucht Phuket 6u35-8u en dan van daaruit rechtsreeks door naar Khao Sok. Besparen we tijd en komen we tegen de middag aan veronderstel ik waar we dan s’middags al kunnen vertrekken voor de 2 daagse tour met overnachting in de hutjes op het water, niet?? of vertrekt deze tour s’morgens vroeg al? enig idee van prijs? **
**dag 11 **Khao sok tour (kunnen we die avond nog teruggeraken in phuket denk je??)
**dag 12 phuket of onmiddelijk door naar Koh Phi Phi???

**ik vermoed met enkel een avondje phuket dat ik er al van genoeg zal hebben eerlijkgezegd. Gewoon de sfeer daar eens opsnuiven lijkt mij denk ik voldoende of mis ik hier in? Ik weet dat phuket meer te bieden heeft dan seksindustrie alleen maar de mooie stranden heb ik dan liever op de eilandjes dan in Phuket zelf.

dag 13 Koh phi phi

bedankt voor de info!

Hee Kim,

De 2 daagse tour vertrekt inderdaad al 's morgens vroeg. Prijs zal om en nabij de 2500 baht zijn.Excl. toegang tot het NP.
In Khao -Sok “dorp” is bij de ingang van het Nationale Park e n reisagentschap, waar je een private minibus zou moeten kunnen regelen
naar Phuket. Zal 's avonds niet goedkoop zijn !

Ik begrijp trouwens niet waarom je dan niet voor Krabi gaat, dit is wellicht een makkelijkere oplossing om naar Phi Phi te komen.

Hans.