schade in hotel

Ik heb tijdens mijn vakantie in Oostenrijk een zeer zware douchekop laten vallen op de opstaande rand van de douchevloer, waardoor een klein stukje emaille van die vloer eruit brak. Een bekende van mij zei, dat het ontstane gaatje gemakkelijk op de vullen is met wat hars, zodat men er (vrijwel) niets meer van ziet. Kosten ca 10 euro. Toch is het hotel van plan om een geheel nieuwe douchevloer aan te leggen op mijn kosten. Kosten tussen 1000 en 2000 euro. De chauffeur/reisleider van de touringcarbus vond het onzin wat het hotel wilde. Hij heeft de situatie ter plaatse bekeken. Ik ben van plan om de zaak te laten rusten en niet te betalen. Mocht ik een aangetekende brief aangeboden krijgen door een postbeambte, dan ben ik van plan daar niet voor te tekenen. Dan gaat een melding uit naar het hotel, dat de brief is geweigerd. Dan zal ik er niets meer van horen. Goed gedacht?
Het hotel is, neem ik aan, toch ook voor dit soort dingen verzekerd? Of willen ze een dubbele uitkering, van mijn verzekering en van hun eigen verzekering? Het kan ook zijn, dat het gaatje er al zat voordat ik de douchekop liet vallen.
Verder heeft het hotel ook boter op zijn hoofd. Een zeer zware douchekop hoort niet afneembaar te zijn. Die was echter wel afneembaar. En als men vindt, dat er wel een afneembare douchekop moet zijn, dan moet de douchekop van licht gewicht zijn. Als die zware douchekop op 1 van mijn voeten of tenen was gevallen, dan had ik daar mogelijk een zware blessure aan kunnen overhouden.