Goede dag ik ben net lid geworden en kom al meer dan 20 jaar in Thailand
mijn naam is Ron en ben al meer dan 15 jaar getrouwd met een Thaise uit de isaan.Daar woon ik nu ook sinds 2006
Hi Dave!
Veel geluk meet verhuizing. Na 6 jaar been zelf bezig meet alles te regelen voor definitief vertreek naar Thailand.Hopelijk tot eind van deze jaar…
groet
Max
Greetings&Salutations. Ik ben Melvin en ben nieuw hier en ben op zoek naar mijn Roots in Thailand. Ik ben een geadopteerde uit Thailand en helaas heb ik een slechte jeugd gehad in NL bij mijn adoptie familie. Ik ben er nog nooit geweest :redface:! Mede omdat ik er gewoon emotioneel en psychisch niet aan toe was.
Ik hoop ook dat ik via dit forum mensen ontmoet die mij zouden kunnen helpen met het verschaffen van informatie omtrent alles wat met Thailand te maken heeft.
Zullen kijken wat we kunnen doen:wink:
Hey Dave, aangenaam kennis te maken,
ik ben Fer… ik ga voor het eerst naar Thailand oin november…
ik had al een vraag gesteld op het forum over vliegtickets binnen land en Cambodia en Kuala Lumpur, dus ik zal je niks vragen erover hier haha
ben erg benieuwd man heb der wel erg veel zin in !!!
Groetjes Fer
Hoi, ik ben Lotte en ga eind januari voor de 5e keer naar Thailand.
Deze keer zijn we voornemens om na de eerste nacht BKK door te reizen naar Kanchanaburi om daar op eigen houtje en in heel chill tempo de watervallen nog eens te doen en dan (op de 2e dag) de 10 km (of was het nou 5, klinkt allebei veel
) wandeling bij hellfire pass te doen. Vandaar uit willen we doorreizen richting 3 Pagode pass, paar daagjes aan t meer daar, dan weer verder te reizen naar … ??? waar we terechtkomen en dan uiteindelijk te eindigen op een van de eilandjes Koh Chang, Koh Kuut of weet ik veel wat. Daar hopen we nog een beetje het witte strand en bounty gevoel te kunnen vinden, dus tips zijn van harte welkom. Ook voor het traject na de 3 pagode pass. We reizen het liefst met open baar vervoer en niets van te voren vastgelegd. Het is nog ver weg, ik weet het, maar aan de andere kant, 4 maandjes zijn zo om en ik hou gewoon van de vakantie voorpret :-).
Hoi,
Ik ben Miek en wij (mijn man en ik) bezochten Thailand voor het eerst in 2000 en zijn sindsdien een ietsiepietsie verslaafd aan dit prachtige land. :nod:
In april gaan wij er dan ook voor de inmiddels 5e keer naar toe en komen precies aan op het moment dat het SonKran festival begint, iets wat we nog niet eerder hebben meegemaakt dus daar verheugen we ons nu al op want de kans om iedereen buiten ongestraft nat te spuiten krijg je immers niet vaak. :evil:
We gaan overigens altijd op de bonnefooi, boeken alleen vliegtickets met 1 of 2 nachten Bangkok en trekken vervolgens verder hoe de wind waait, Thailand is een land dat daar bij uitstek geschikt voor is omdat daar alles zo makkelijk zelf te regelen valt, je koopt daar net zo makkelijk een ticket voor een binnenlandse vlucht als dat je in Ned een treinkaartje koopt, (sterker nog, daar heb ik vaak meer moeite mee :redface:) en tot op heden bevalt ons dat prima.
Foto’s van onze Thailand reizen vind je hier. :zon:
Hallo Lotte,
Ik woon tussen de rijstvelden in de buurt van Doi Saket(Chiang Mai)en heb in mijn tuin een gastenhuis staan. Je kunt prachtige wandelingen maken door de dorpjes en rijstvelden en naar t stuwmeer en Nat park. Ik heb 2 oude fietsen.Als je belangstelling hebt een paar dagen of langer bij me te logeren kan dat voor 10 euro p.n. incl fietsen,maar eerst even verder kennismaken per mail,want we moeten wel een beetje gelijk in t leven staan,ik wil niet iedereen in mijn gastenhuis hebben.Anja
Ik woon tussen de rijstvelden in de buurt van Doi Saket(Chiang Mai)en heb in mijn tuin een luxe gastenhuis staan met ruimte voor 3pers . Je kunt prachtige wandelingen maken door de dorpjes en rijstvelden en naar t stuwmeer en Nat park. Ik heb 2 oude fietsen.Als je belangstelling hebt een paar dagen of langer bij me te logeren kan dat voor 10 euro p.n. incl fietsen,maar eerst even verder kennismaken per mail,want we moeten wel een beetje gelijk in t leven staan,ik wil niet iedereen in mijn gastenhuis hebben.Ik ben nu in NL en ga eind sept weer terug n Thailand.Ik spreek thais en kan je ook op motor of auto wat laten zien.
Het “grote” huis is ook te huur met Poes en HH.hulp/vriendin Ying,die prima engels spreekt en erg open is.Kortom mogelijkheden te over.
Anja
[EMAIL=“tantanja@hotmail.com”]tantanja@hotmail.com
hoi dave.
ik hoop dat jij je droom snel waar kunt maken.
veel sucses mischien komen we elkaar ooit tegen op samui.
sawat di ka riekie
Ik zal me ook even voorstellen, ik ben angela en ga in september met mijn vriend 2 weken naar thailand. De vliegtickets zijn al geboekt en ik ben nu een route aan het uitstippelen dmv dit forum, internet en de lonely planet. Het plan is om te starten in Bangkok voor een paar dagen, daarna richting Kanchanabury en daar de omgeving te bekijken (river kwai, railway, watervallen, olifanten,etc) en dan met de trein naar beneden richting Koh Samui en Koh Tao te bekijken. 2 weken is helaas wat kort want ik zie nu al zoveel mooie dingen die ik wil zien, maar ja beter iets dan niets ![]()
Dus alle tips zijn welkom!
Groetjes!
Hoi Angela,
Welkom op dit Thailand forum en succes met de voorbereidingen van jullie reis ! Mocht je vragen hebben, dan kan je natuurlijk altijd een berichtje achterlaten op dit forum of mij evt een mailtje sturen !
Groetjes vanaf Ko Samet,
Dave
Ben al eventjes op dit forum.Maar zal me ook nog effe voorstellen
Ik ben Sietske en ben 33 jaar en woon in Leeuwarden.:dag:
Ik ga met een vriendin in augustus voor het eerst naar Thailand.
We hebben er beide erg veel zin in.We gaan een rondreis doen van Hotelplan.
Het is een 14 daagse reis door Noord Thailand (Klassiek Thailand)
Na de rondreis gaan we nog even nagenieten,
in Het Hilton hotel in Hua Hin:vak02:
Hallo allemaal,
Ik ben ook nieuw op dit forum, heb het zojuist ontdekt, en heb er dus nog geen mening over, maar ga het met belangstelling volgen.
Ik ben pensionado en woon alweer een jaar of vier in Thailand aan de noordkant van BKK in Rangsit samen met Mrs. Rataplan, en ik ben niet van plan dit prachtige land ooit te verlaten.
Groeten, R.
Sawadee Kap allemaal,
Bij deze even een korte introductie over mijzelf.
Zoals de meeste op dit forum ben ik een echte Thailand-fan-gek, ik ga inmiddels al 17 jaar bijna jaarlijks op vakantie naar Thailand.
Eerst alleen toen met vriendin en nu met vriendin en kind.
Ieder jaar stellen we onszelf weer de vraag zullen we nu niet is ergens anders heen gaan, met telkens weer dezelfde conclusie waarom zou je dat doen als je weet dat je Thailand zo geweldig vindt.
Uiteraard maken we wel eens uitstapjes naar Cambodja of Maleisië, toch blijft Thailand torenhoog favoriet!
Geen idee waarom ik niet eerder op dit forum terecht ben gekomen, hopelijk kan ik zo nu en dan eens wat leuke tips geven aan andere mensen en ik ben er van overtuigd dat ik vast nog dingen opsteek van de post’s hier op het forum.
Gr.
“Swabbertje”
Hoi Swabbertje,
Welkom op het Thailand-forum ! Wederom een Thailand-verslaafde erbij dus !
Misschien een tip voor een volgend uitstapje: LAOS ! Echt een aanrader !
Mvg,
Dave
Ik zal me ook even voorstellen. Had stiekem al een post gemaakt, maar toch ![]()
Ben net terug uit Thailand (1e keer) en flink gebeten door het virus. Ben al druk aan het zoeken voor de volgende trip. Als alles meezit ga ik in juni de hele maand weer terug ![]()
Ben al op veel plaatsen geweest in de wereld, maar niks heeft me zo geraakt als Thailand. Voelde me zelfs thuis daar. Zal er dan ook nog vaak komen heb ik het idee…
Hoi ik ben al 57keer gebeten,en toch sta ik telkens weer te wachten wanneer ik terug kan vertrekken naar mijn dierbaar Thailand***Ben ondertussen al 30minuten thuis van mijn reis naar het aards paradijs,en ik loop de muren plat van heimwee!In iedergeval Vinodesousa(wat een moeilijke naam om te typen,ha ha ha )heet ik je welkom op het Thailandforum.Moest je eventueel vragen hebben over het noorden of isan country,dan mag je me altijd een pm sturen!!gegroet:georgessiam.
Haaaj!
Speur al een tijdje af en toe op dit forum rond naar nuttige/leuke info, maar zal me nu eens voorstellen: ben Eva, bijjjjjjna 28 en ga in februari met mijn vriend naar Thailand voor 4 weken!!
We zijn er nog niet eerder geweest… maar als ik het goed begrijp van anderen zal het waarschijnlijk niet de laatste keer zijn ![]()
Hartelijk welkom op het thaiforum,Eefiejj!!Mag ik zeggen dat je een mooie keuze hebt gemaakt om naar Thailand tegaan.gegroet:georgessiam.:chin: