Savanna Dry in Nat.Parken?

Wellicht klinkt dit als een bizarre vraag maar ik stel ze toch maar. Als wij in ZA zijn drinken we heel graag Savanna Dry, omdat die lekker is en minder zwaar dan wijn, maar ook omdat men die hier niet kan kopen. Mijn ervaring leert dat deze niet altijd en overal voorradig is dus ik vrees het ergste voor onze volgende reis… We zijn dan namelijk een tweetal weken afgesloten van de “bewoonde wereld” door een rondreis van Marakele via Mapungubwe en Krugerpark naar Swaziland en Hluhluwe. Weet iemand heel toevallig of de Savanna Dry over 't algemeen verkocht wordt in de Nationale Parken? Zoniet zullen we in Thabazimbi of Musina een héle voorraad moeten aanschaffen (of misschien zelfs al in Jo’burg).
Hetzelfde geldt trouwens voor de CocaCola “TAB”.

Hoi Toetske.

Savanna Dry is over het algemeen ruim voorradig in de kampwinkeltjes van de nationale parken, net als Castle en Black Label bier :hihi:.

Groetjes Remco.

1 like

Savanna dry kan je overal kopen en Cola 'Tap"ook, geen probleem
veel plezier met jullie reis.

1 like

Baie dankie vir hierdie gerusstellend reaksies! Op die manier sparen we in onze autokoffer plaats uit voor iets anders.

Ter aanvulling, als dagbezoeker mag je geen alcohol meer meenemen in het Kruger park. Wel kun je dit nuttigen bij het restaurant.

Geniet jou koeldrank :slight_smile:

Groetjes uit de bush,

Corné van Dongen.
Amukela Game Lodge.

www.amukela.com

1 like

Bedankt voor deze info, Corné. Ik had daar ook al vaag iets van opgevangen en wellicht is dit niet zonder reden. Wij zullen alles bij mekaar een goeie week in het Krugerpark verblijven, met overnachting op verschillende plekken. Bestaat er dan ook een alcohol-verbod/limiet voor bezoekers die in het park blijven overnachten? Een restaurant is niet in alle kampen aanwezig dus mag men hopelijk zelf drank “invoeren” om gezellig bij de braai of andere kost te genieten? En niet alleen de Savanna Dry maar ook één (of meerdere) van de heerlijke ZA wijnen… Gezellig iets drinken nabij jouw slaapplek scheelt uiteraard met één of meerdere drankjes overdag, wanneer je nog met de auto het park moet uitrijden.

Hoi Toetske,

Wanneer je in het Kruger park verblijft (overnacht) dan mag je wel eigen alcohol het park innemen. Geen probleem. Wel zou ik het vlees voor de braai buiten het park kopen (meer keuze).

Een koeltas (handig op te vouwen om weer naar huis mee te nemen) met ijs of koelelementen is erg handig op deze reis.

Veel plezier met de voorpret alvast :vak01:

Groetjes uit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.

www.amukela.com

Inderdaad, Corné, een frigobox zoals wij in Vlaanderen zeggen, is onmisbaar op reis door dit uitgestrekte land, waar men soms urenlang geen winkel ziet. Heb trouwens ook de “padstalletjies” al ontdekt, waar men al eens andere, typischer lekkernijen kan vinden dan in de grootwarenhuizen.

Je kan Savanna Dry ook kopen in Nederland hoor. Makro en AH! Veel succes!

Bedankt, Joeterke! Goed om weten dat ik bij een volgend tripje naar Nederland eens bij AH moet binnenspringen.

Ben zelf ook een Vlaamse. We winkelen in Nederland. Goedkoper, meer multiculti assortiment, vriendelijker en behulpzamer personeel…en Savanna Dry + Amarulla :wink: