Ik ben nu in Vietnam en las dat het in februari in Sapa erg koud en mistig is… Ik ben nu nog in het zuiden en weet niet zo goed of ik Sapa (helemaal in het noorden) beter kan overslaan… Ik ga in ieder geval door naar Hanoi en twijfel er dus aan om naar Sapa te gaan. Ik wil hierna namelijk naar Laos en las ook dat je weer terug naar Hanoi moet om van daar uit naar de grens van Laos te gaan.
Weet iemand of Sapa in deze tijd van het jaar te doen is? en of je vanaf Sapa de grens over kan naar Laos? Er is wel een grensovergang maar het is niet duidelijk of toeristen die mogen gebruiken… Ik hoop dat iemand me wat meer info kan geven…
Toen ik in die regio was, half januari, was het wel kouder dan in de rest van Vietnam maar goed te doen. T-shirt, fleece-trui en windjackje waren voldoende om me warm te houden. We hebben een halve dag regen gehad, een paar dagen bewolkt, een paar dagen zon en een dag mist.
Het noorden van Vietnam is totaal anders dan de rest, heel kleurrijk zijn de weekmarkten.
Als je niet dezelfde weg terug wilt gaan naar Hanoi dan kun je een lus maken van een aantal dagen via Dien Bien Phu.
De grensovergang naar Laos heb ik ook proberen te vinden, niemand die er toen iets vanaf wist. En uiteindelijk werd gezegd dat de grens bij Moc Chao toegankelijk was voor buitenlanders. Maar aan de grens bleek dat niet waar te zijn. Daar werd gezegd, door de douanebeambte, dat de grensovergang in Dien Bien Phu open is voor buitenlanders. Maar andere berichten die ik daar over gehoord heb spraken dat tegen. Dus uiteindelijk via Ving de grens over gegaan.
ik had idd wel willen gaan maar door het Tet feest (vietnamees/Chinees nieuwjaar) lukte het niet meer omdat we dan een week vast zouden komen te zitten in Hanoi en mijn visa zou dan verlopen zijn. maar bedankt voor je advies en misschien ga ik er later nog heen als het in mijn route past… ik hoop het. lijkt me super… wil dan naar boven naar China dus wie weet!