Hallo,
Woensdag vertrek ik naar Vietnam. Heel erg veel zin in.
Wat zijn leuke en autenthieke dorpjes in de buurt van Sapa? Is een weekmarkt leuk om daar naar toe te gaan?
Heeft iemand ervaring met Easy Riders?Hoe regel je dat en wat zijn de kosten voor een dag?Het lijkt me heel leuk om te doen.
Heeft iemand nog tips voor een mooi eilandje of strand in de buurt van Saigon om de laatste paar dagen door te brengen(daar vliegen we terug en we komen van cambodja)?
Alvast bedankt!
Groetjes
hoi, hoi
Ik vertrek zaterdag naar Hanoi en wil richting Bac ha, dat is iets verder dan Sapa wordt aangeraden, aangezien het minder toeristisch is, maar ook heel mooi.
Er gaat een trein naar Lao Cai en vanf daar een bus la s t goed begrepen heb, aar dat zie ik volgende week wel.
Groet Shanta-Joy
Hoi,
Easyriders zijn zo te regelen. In ieder geval in de omgeving van Dalat wordt dit veel gedaan. Wij zijn tig keer gevraagd of we met iemand mee wilden, dus regelen, is geen probleem. Anders kun je ook zo bij een hotel wat regelen (maar dat is waarschijnlijk iets duurder, mits een easyrider op straat je teveel laat betalen). Mijn ervaring hiermee is super! Je kunt makkelijker zelf je programma bepalen in plaats datje in een toeristenbus maar even overal mag kijken.
Verder vind ik Mui Ne, een vissersdorpje aan het strand heel leuk. Maar toen ik er was, waren er al wel veel resorts gebouwd, maar nog niet zoveel toeristen. Ik denk dat dat nu wel anders is. Maar de omgeving daar is heel bijzonder met gele, witte en rode duinen. Je kunt daar ook van de duinen afglijden.
Of je kunt je laatste dagen varen op de Mekong. Vond ik super! De mensen daar zijn het vriendelijkst en lijken het gelukkigst van iedereen in Vietnam. Ik was er in ieder geval veel naar anderen aan het zwaaien
.
Hele fijne reis!
Groetjes,
Anne-Jitske