sanur - borobudur

Is het te doen om in 1 dag de Borobudur goed te bekijken als je vanuit Bali komt. Ik heb gezien dat er genoeg vluchten vanuit Denpasar naar Yogyakarta vertrekken en weer terug, dus op zich zou het dacht ik moeten kunnen. Iemand hier ervaring mee?

Ja hoor, gewoon een ochtendvlucht om 06.00 uur vanaf Bali pakken, kom je aan in Yogya om 06:00 uur en pak je een auto met chauffeur naar de Borobudur (Nog beter: Vantevoren al bestellen zodat 'ie klaarstaat en je geen tijd verliest). Even rondkijken op / rond de Borobudur, lunchen en (laat) 's middags terug naar Yogya, 's avonds wat eten in de buurt van de luchthaven en een vlucht om 21:00 of 22:00 uur of zo terug naar Bali pakken. Kom je om hetzij 23:00 of 00:00 uur aan.

Dat is zonde,ik zou een overnachting nemen,borbudur en prambanan,en yogyakarta zelf niet overslaan.
:chin:

1 like

dank je, dat gevoel had ik al!

zit natuurlijk ook weer wat in, maar ja tijd…

denk je dat beide tempels ook in 1 dag haalbaar zijn?

Als je er s,morgens bij tijds bent dan lukt het wel,het ligt niet zo ver uit elkaar,maar dan word het een japanse excursie.
Foto,s maken en wegwezen!
:chin:

1 like

Sredneb,

ben het helemaal met je eens . Zelfs de Borobudur, in 1 dag zie je niet alles.
Laat staan beide tempels idd net Japanners foto en weg. (ben er wel geweest )brrrr

klopt, liever 1 ding goed, dan 2 rennend! Bedankt.

Toen ik de Borubudur bezocht was ik jammer genoeg met een groep. Ik had er veel langer willen blijven al was het alleen al voor de sfeer en alles goed in je opnemen. 1x voor de foto’s en dan fototoestel opbergen en alles goed op je in laten werken. Maar ja…toen het ook nog wat begon te regenen moesten we dus veeeeel te snel weer weg. Hoewel ik er dus al "geweest"ben, wil ik het echt nog een keer overdoen. Maar dan alleen…en dus langer…

klinkt super, ik ga mijn best doen om er te komen!
bedankt voor je reactie.

De 2 tempels op 1 dag is goed te doen. Heb het zelf ook op gedaan met daartussen nog lunchen en relaxen in het hotel. Wel met een chauffeur/taxi, niet met locale bussen.
Raad je aan om als eerste zo vroeg mogelijk naar de Borbudur te gaan dan ben je er voor de toeristenbussen en is het nog niet zo heet.
's Ochtends is de lucht vaak ook helderder en heb je hele mooie vergezichten vanaf de Borobudur.
Het terrein van de Prambanan is groter zodat je iets minder last van de hoeveelheid toeristen hebt.
Jammer dat je qua tijd niet wat langer in Yoya kunt blijven ik vond het de leukste stad op Java waar ik ben geweest.
NB. als je geen gids wilt helpt het vaak door te zeggen dat je er al eerder met een gids bent geweest.

Veel plezier

dank je voor de tip!