Santiago de Compostela

Hoi allemaal,
Ik overweeg om de Santiago de Compostela te lopen, heeft iemand er ervaring en leuke tips (tijden enz.)

Heb veel backpack ervaring, van Azie tot Latin America maar nooit echt een wandelvakantie gedaan…

Groetjes, Raja

Hi!
Super leuk! Ik heb precies hetzelfde. Erg veel reiservaring maar nooit eerder een wandelvakantie. Mijn plan was eerst om het komend april te gaan lopen maar heb toch besloten om eerst 6 maanden naar Azië te gaan om daar onder andere een mooie trekking in Nepal te doen. Nu wil ik volgend jaar de camino doen. Mijn plan was om in st pied de port te beginnen, bij de grens van Frankrijk. Dan hoef je ook geen tent ed mee omdat je overal wel redelijk goedkoop in slaapzalen kunt verblijven dus scheelt behoorlijk in gewicht. Verder las ik dat april/mei wel de beste tijden zijn voor het lopen. Lekker weer maar niet te heet, en vooral ook niet zo druk als in de zomermaanden. Verder las ik nog ergens dat het gewicht in je tas niet veel zwaarder dan 10% van je lichaamsgewicht moet zijn als je het comfortabel wilt houden. Dit houdt dus vaak in dat je van alle kleding 2 meeneemt.
Klinkt leuk in ieder geval! Veel plezier. En het zou leuk zijn als je kunt laten weten hoe het was! :slight_smile:

Hoi!
Ik ben aan het orienteren eigenlijk, ben sindskort begonnen met een PhD en heb veel vakantiedagen :slight_smile: Voorheen moest ik mijn dagen opsparen en heb twee keer een Sabbatical gehad en beide keer wezen rondreizen.

Nu heb ik dus meer tijd en minder budget dan voorheen :wink: Camino de Santiago lijkt me daarom ook leuk om te doen en wellicht met een reisgenoot. Ik wil zeker geen tent meenemen! Was bij een informatiepunt in Utrecht geweest, maar daar zag ik alleen maar gepensioneerde. Begreep ook dat voor- en najaar de beste tijden zijn, door mijn PhD moet ik wel eea plannen ivm lesgeven plichten. Dus volgens jou April/Mei in ieder geval.

Volgende jaar camino zou op zich ook kunnen passen, zoek jij ook een resigenoot? Misschien zijn er meerderen en gaan we als groepje :slight_smile:

Qua baggage wil ik onder de 10 kgs zitten, hopelijk lukt het. Z.O. Azie (circa 4 maande) begon ik met 13 kgs, dus een camino van 3 weken zou mogen lukken met 10 kgs. Waar woon jij in NL?

Veel plezier in Azie in ieder geval, is erg leuk!

Groetjes, Raja

Dag Raja,

Ik zie dat het al een tijdje geleden is dat je dit bericht hebt geplaatst. Ben je nog naar Santiago geweest?
Zelf zou ik half mei graag vertrekken, maar ik vraag me af hoe ik het beste een reisgenoot zoek. Heb je tips voor me?

Groetjes,
Kelly

Dag Kelly,
Uiteindelijk ben ik er niet gegaan naar Santiago, maar blijven backpacken… Dus tips uit praktijk ervaring heb ik niet helaas, heb jij al gepost op facebook groepen b.v. reisgenoot gezocht? en wellicht bij een informatiepunt gaan, https://www.santiago.nl/

Succes!