Twee weken gedeelte van Santiago de Compestela lopen (alleen)

Hi!,

Voor deze zomer (denk augustus, maar hoeft niet precies die maand te zijn) wil ik graag twee weken naar Spanje vertrekken om een stuk van de Santiago de Compestela te lopen. Ik kan niet het gehele traject lopen vanwege werk. Daarom denk ik zelf aan ongeveer twee weken.
Omdat mijn vriend en ik net uit elkaar zijn en eea moet verwerken zou ik het graag ook alleen willen lopen.
Als een soort leerproces, Is dit mogelijk voor een kleine vrouw van 29 jaar? Ik heb wel ervaring met stukken alleen backpacken in Zuid Oost Azie.

Het idee is out of the blue gekomen (het plan zou zijn om in mei 2016 dit te gaan doen) dus vandaar dat ik vrij blanco ben.
Ik dacht wel dat ik vlieg op Porto en via Porto naar Santiago afreis.

Welke plaats zou ik dan het beste kunnen starten en waar zou ik rekening mee moeten houden?

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

Jitske

Hola! De meeste mensen lopen de Samino de Santiago alleen, dus wat dat betreft ben je zeker geen uitzondering. Je zou vanaf Léon of Burgos kunnen gaan lopen (“camino francés”), daar doe je ongeveer twee weken over. Het is me een beetje onduidelijk wanneer je nu wilt gaan (augustus of toch mei?) maar als je in augustus gaat dan moet je rekening houden met hoge temperaturen en wellicht ook veel mensen op de route (aangezien aug dé vakantiemaand is hier). Als alternatief zou je de “camino primitivo” kunnen lopen van Oviedo naar Santiago, daar doe je ook zo’n 2 weken over en is een veel minder bekende route en dus minder druk. Dit is een handige site om de verschillende routes/etapes van de camino te bekijken: http://caminodesantiago.consumer.es/

Vanuit Porto ben je inderdaad zo in Santiago, maar voor je heenreis is het wellicht handiger om op Santander, Asturias of Bilbao te vliegen (overigens is het noorden van Spanje sowieso een aanrader dus als je de kans hebt zou ik daar een paar dagen blijven plakken…) en vandaar de bus te nemen naar je beginpunt.