ik was van plan om een poosje in san jose (costa rica) vrijwilligers werk te gaan doen, maar ik hoor net dat het absoluut geen mooie of prettige stad is… wie kan me er meer over vertellen? want tja, kheb ook geen zin om 3 a 4 maand in een stad te zitten die me niet bevalt. al verschilt het natuurlijk wel per persoon of je het een mooie stad vindt ja of nee… als je er geweest bent, wat vond je ervan?! thnx!
San José is niet echt een mooie(culturele) stad, maar om ze nou onprettig te noemen…, nee. Zoals in elke grotere stad zijn er goede en minder goede buurten. Wij zijn er trouwens in 2002 geweest.
Ik heb twee jaar geleden drie maanden op de Nederlandse Ambassade in San Jose gewerkt en daarna twee maanden door midden-america getrokken. San Jose is inderdaad geen mooie stad maar er valt echt wel prima te leven. Het is namelijk wel een redelijk ontwikkelde stad. Er zijn inderdaad minder goede en betere buurten zoals in elke grotere stad. Doordat het wat hoger ligt is het klimaat erg plezierig. Verder heb je er gewoon normale uitgaansgelegenheden, moderne winkelcentra, sportclubs etc. Ondanks dat het centrum niet echt gezellig is heb je er best een paar leuke pleintjes. Voor latijns amerikaanse begrippen is het best een veilige stad.