Samen maandje in sep/okt door Peru en Bolivia backpacken?

Vorig jaar 3 meiden via een reismaatjesforum ontmoet en samen Vietnam ontdekt. Dat beviel mij zo goed dat ik dit jaar weer voor deze manier van reizen kies. Mijn eigen vrienden hebben andere plannen of zijn minder flexibel qua reistijd. Alleen is ook maar zo alleen (helemaal voor een gezelligheidsdier als ik) dus laten we samen gaan. Met z’n 1, 2, 3 of een grote groep, ik sta voor alles open. Zelfs de reisduur, periode en bestemming staan nog niet 100% vast. Natuurlijk heb ik wel zo mijn ideeën…

Het plan is om in september en/of oktober voor ongeveer 3 of 4 weken een combireis Peru en Bolivia te maken. Die maanden staan wel vast, omdat ik vanaf eind oktober een opleiding ga volgen en niets wil missen. Ook zijn dit de beste reismaanden; net voor het regenseizoen.

Ik heb geen bepaald type reismaatje in gedachte. Vorig jaar ben ik met die 3 onbekende meiden op pad gegaan en dat ging helemaal vlekkeloos. Zelf ben ik positief, flexibel en altijd vrolijk, 28 jaar en Rotterdammert. Reis low-budget maar ook weer niet zo dat ik fluitend met een tentje op de hei sta. Er zijn grenzen :wink:

hi! Je berichtje spreekt mij erg aan:-) ik ben zekf ook op zoek naar een reisgenootje en heb Peru en Bolivia bovenaan mijn lijstje staan! Ik ben 25 jaar, kom uit Den Haag en heb al veel gereisd. Een budget reis vind ik het leukste en ik heb er drie weken voor in oktober. Mocht je nog op zoek zijn en mijn verhaal ook aanspreken, let me know!

Groetjes Lonneke

Hi Lonneke, wat leuk je reactie! Ik heb nu contact met een reismaatje uit Utrecht maar zou het zeker leuk vinden om met meer te gaan! Wel eerst even een vraagje; ben je echt gebonden aan de maand okt of zou je ook in sept kunnen/willen gaan? Groetjes Fabienne

Hi Fabienne,

Qua werk en vrij vragen ben ik helaas wel gebonden aan oktober. Exacte data weet ik nog niet, maar september kan helaas niet. Zou jij/jullie in oktober willen gaan?

Groetjes Lonneke

Ja hoor oktober is ook een optie. Ik moet wel 28 okt terug zijn voor mijn opleiding, dus als je vanaf laatste weekend sep / 1e week okt kan…? Wann weet je de precieze data? Hoe lang wil jij eigenlijk gaan? Ik denk aan 3 a 3,5 week voor Peru én Bolivia. Je kan ook mailen (fabienne.wn@gmail.com), is handiger dan via dit forum.

Hoi Fabienne,
In de maand Oktober ben ik in Peru (Arequipa).
Hiervandaan ga ik dan ook veel ondernemen.
Colca canyon blijkt prachtig te zijn!
Uit ervaring kan ik zeggen dat Cuzco en Arequipa boeiende levendige steden zijn.
En Macchu Picchu…prachtig! Beste uitvalsbasis hiervoor is het kleine plaatsje Agua Caliente…uurtje van Macchu Picchu…uurtje of 2 buiten Cuzco.

Ik weet niet tot in hoeverre de reis al is ingevuld maar mocht je mijn pad kruisen dan zou het leuk zijn om wat informatie te delen.
Ik ben al in Bolivia, Chili en Peru geweest dus kan misshien ook wat tips geven. Maar ik hoor het misschien nog wel :slight_smile: Succes!