Kan mij iemand vertellen, hoe de lichamelijke conditie moet zijn om de 3 daagse excursie naar de Salto Angel te kunnen maken ??
Moet er veel gelopen of geklommen worden etc…
Kan mij iemand vertellen, hoe de lichamelijke conditie moet zijn om de 3 daagse excursie naar de Salto Angel te kunnen maken ??
Moet er veel gelopen of geklommen worden etc…
Hoi,
Ik ben net terug uit Venezuela en het is fantastisch!
Over de Salto Angel, dat ligt een beetje aan de tijd wanneer je wenst te gaan. In het regenseizoen zal je iets vaker in de boot kunnen blijven zitten dan het droge seizoen (of je kunt er zelfs niet komen).
Je vliegt van Ciudad Bolivar naar Canaima en aldaar ga je op een boot voor 4,5 uur stroomopwaarts naar het slaapkamp. Het is 4,5 uur zitten op een plankje maar wij hebben nog twee stops gemaakt: 1 om een wandeling van 0,5 uur over de savanne te maken en 1 voor de lunch en zwemstop. Na 4,5 uur zitten kun je gelijk door naar de waterval en dan is het nog 1 uur deels klimmen en klauteren naar boven. Indien je in de regentijd gaat wordt het nog meer glibberen maar het is zeker goed te doen.
Terug is het 2,5 uur op een zelfde bootje maar dan stroomafwaarts en dan is het een stuk sneller.
Maar iets wat je van je levensdagen niet meer zult vergeten.
Groet Karin
Hey,
ik ben zelf in 't droogseizoen gegaan en enerzijds was dat supergaaf omdat je zelf vaak moest helpen om de kano door de rotsen heen te duwen/slepen. Anderzijds viel de waterval zelf beetje tegen… Wel heel hoog, maar niet zo heel spectaculair veel water…
Voor dat duwen/slepen van de kano moet je niet bang zijn om je teen te stoten en je moet goeie schoenen (open schoenen, maar geen slippers!!!) hebben.
Succes!
Bedankt voor de reacties. We zullen ter plekke wel even bekijken, of we er ons aan wagen. We zijn nl. niet meer van de jongsteen nl. 70 en 65 jaar. Het lijkt me wel een hele ervaring.
Groetjes,
Will
Ik denk dat het zeer goed te doen is voor jullie leeftijd als je een normale conditie hebt…
Succes, het is zeker de moeite waard.
wanneer is het regenseizoen daar?