Salinas Grandes

Wie kan ons vertellen hoe we naar Salinas Grandes moeten rijden met de wagen vanuit Purmamarca?

Je kan bijna niet missen, er is maar 1 grote weg :slight_smile: Borden richting Chili (San Pedro de Atacama, Calama) volgen. De bergpas net buiten Purmamarca over (boven de 4.000m!) en je bent er al. Voor handige routeinformatie: www.ruta0.com.

Dank je wel, ik noteer het

Dank je wel Flipsen!

je hebt geen kans het te missen, als je Purmamarca verlaat zit je op de weg naar de Salinas grandes, tenzij je per ongeluk terugrijdt vanuit purmamarca naar de quebrada natuurlijk lol2.
Het is een schitterende route, dus neem ook voor de route de tijd!

Yep… (wilde ook even reageren, maar was weer eens te laat)… Wat ik je wel wil aanraden is veel water mee te nemen, elk half uurtje een paar slokjes en neem wat snacks mee (Je komt niks meer tegen onderweg vanaf Purmamarca) En het is 1 1/2 uur omhoog en ook weer omlaag plus op de zoutvlakte een half uurtje / uurtje. Sommige mensen krijgen toch een beetje last van hoofdpijn/duizeligheid… vandaar het water.
Genietse want mooi wordt het… Het lijkt wel of alles daar gephotoshoped is (waarschijnlijk schrijf je het niet zo) de verschillende mineralen hebben elk hun eigen kleur, rood groen geel blauw … JA!!

Dikke Saludos

Alex y Rijkje
www.lacasahernandez.com.ar
San Lorenzo (Salta)

Als aanvulling op de post hier boven.

Wij hebben gebruik gemaakt van coca bladeren, dit hielp heel erg goed. Je wordt totaal niet gedrogeerd, je hebt alleen geen hoofdpijn en honger. Dat laatste is ook handig aangezien veel eten niet goed is als je hoog de bergen in gaat. Ons heeft het dus goed geholpen omdat het jammer zou zijn om je ziek te voelen tijdens deze mooie rit en je je koppie er toch wel bij moet houden.

De coca bladeren hebben we in Salta gekocht, de prijs ben ik vergeten maar het was een schijntje.

Maar pas op bij het oversteken van de (provincie/landsgrens)! Het is namelijk NIET legaal, hoewel je het inderdaad makkelijk kan verkrijgen.

Ja daar heeft Flipsen helemaal gelijk in! Wij hebben al onze spullen goed coca vrij gemaakt voor dat we weer in het vliegtuig stapte.

Je kunt zelfs zeer eenvoudig coca thee kopen in de supermarkten daar. Gewoon netjes verpakt in een doosje met theezakjes. Niet duurder bij mijn weten dan gewone thee…
En als je dacht dat je spaans al wat begon te worden kom je iemand tegen met een kennelijk grote bal ergens tegen zijn wang en ontdek je dat je weer opnieuw kunt beginnen met coca-kauwen-spaans leren…lol2