Rondreis Noord-west Argentinie

We vertrekken volgende week op rondreis door Argentinie. Ik had nog enkele vraagjes:

• is de route Purmamarca - Salinas Grandes - San Antonio de Los Cobres - Salta in deze periode (juli) te doen met een gewone auto of heb je daar een 4x4 voor nodig?
    Dezelfde vraag voor de route: Salta -Cachi - Cafayate?
    En naar Iruya rijden, is dat ook mogelijk met een gewone auto?

• wat is de naam van een grote supermarktketen in Argentinie? We hebben namelijk sojamelk nodig (voor ons kindje) die we daar ter plaatse willen kopen.

• kan je in Argentinie gewoon bellen met je mobiel vanuit Europa?

Dank voor jullie hulp!

Hola Iris,

Alles wat je opnoemt is te doen met een gewone auto in deze tijd van het jaar (het droge seizoen).

Let wel op de tijd die je kwijt bent met sommige routes die jullie nemen.
Zou bijtijds vertrekken voor de route zoals genoemd van Purmamarca naar Salta, dat zal een lange dag worden…

Purmamarca - Salinas plusminus 1 1/2 uur
Misschien een half uurtje op de zoutvlaktes ?
Salinas - San Antonio plusminus 3 uur (lang stuk met ripio, voor de meeste niet het meest favoriete stuk)
San Antonio - Salta plusminus 4 uur

Verkijk je ook niet naar Iruya vanaf bv Tilcara is ook ongeveer 4 uur enkele reis…

Neem in iedergeval voor de wat langere trips genoeg water / soja melk mee alsmede snacks… op de trips hierboven kom je weinig tot niks meer tegen om in te slaan.

Let wel… alles is goed te doen en ontzettend mooi!! Wilde je alleen even wat extra (ongevraagde) advies meegeven.

Grote supermarktketens hier in Salta zijn Carrefour, Vea, Damesco …

Volgens mij kun je hem gewoon gebruiken, kijk wel uit dat je qua kosten niet leegloopt (of hij is natuurlijk vd zaak :slight_smile: )
Wil je binnen Argentinie hem gebruiken zou ik hiereen sim kaartje kopen voor weinig…providers zijn bv Personal en Movistar…

Hoop dat je hier wat aan hebt…

Genietse want mooi wordt het wat jullie gaan doen!!

Saludos

Alex y Rijkje
B&B Casa Hernandez
www.lacasahernandez.com.ar
San Lorenzo (Salta)

Wij zijn net terug van een rondreis door het noorden en noordwesten.
Prachtige natuur !
Tip : Als je de route van Cachi naar Salta neemt, ongeveer een kilometer voorbij de Abra Piedra del Molino (molensteen) heb je een zijweg naar de Valle Encantado.
Mooi, wij hebben er wilde paarden gezien aan een klein meertje, en je bent er helemaal alleen. Mooie plaats om even te rusten en te picknicken.

Tip : Als je de route van Cachi naar Salta neemt, ongeveer een kilometer voorbij de Abra Piedra del Molino (molensteen) heb je een zijweg naar de Valle Encantado. Mooi, wij hebben er wilde paarden gezien aan een klein meertje, en je bent er helemaal alleen. Mooie plaats om even te rusten en te picknicken

Hola Anita en Rudi, bedoelen jullie het Brealito meertje?

Groet,

Jan

Weet eerlijk gezegd niet hoe het noemt. Klein meertje is misschien wat verkeerd uitgedrukt, eerder een poel waar paarden en andere dieren kunnen drinken. De vallei vonden wij toch mooi !

Nee, ik heb mij vergist zie ik nu, jullie schreven terecht tussen Cachi en Salta (ik dacht tussen Cachi en Cafayate) ligt de Valle Encantado. Dan is dát het inderdaad, is goed te bereiken per auto en vervolgens kun je er op het gemak korte wandelingen maken. Ligt in het Nationaal Park Los Cardones. Dank voor het delen van de tip! Overigens is Laguna Brealito ook erg mooi, ligt iets ten noorden van Molinos, maar minder goed bereikbaar met gewone personenauto.

Groet,
Jan