Saldo bankrekening tbv verblijfsvergunning

Besten,

Wie kan mij vertellen welk saldo ik op mijn bankrekening moet kunnen laten zien aan de Vreemdelingenpolitie wanneer ik een verblijfsvergunning voor een jaar ga aanvragen?

Moet dit dan ook een bankrekening van een Turkse bank zijn of volstaat het om een afschrift van mijn Nederlandse rekening mee te nemen?

Groet,

Sam

Ik heb begrepen dat de meeste gemeentes 500 dollar per maand willen zien.
Al was het eerder €1000,- totaal op je rekening. Dit kun je denk ik het beste navragen (of laten navragen) bij de plaatselijke Yabanci Polis waar je je wilt vestigen.

Dit moet inderdaad op een Turkse bankrekening staan.

Bedankt MissyMay. Ik ben nu echter even in Nederland. Bovendien is de vreemdelingenpolitie bij ons niet echt naast de deur. Om alleen daarvoor straks heen en weer te pendelen is niet echt handig. Als ik het voortijds weet scheelt me dat dus een rit.

Zou het bedrag per regio verschillen denk je? Je zou toch denken dat dit landelijk geregeld is. Of misschien denk ik dan te Hollands.

Van wat ik heb gehoord kan álles per gemeente verschillen :wink:
Als je hier wilt vermelden waar je heen gaat, misschien zit er iemand in die omgeving die er ervaring mee heeft :wink:

De vreemdelingenpolitie zit voor ons in Alanya.

Hoi,
ik ben bezig met het aanvragen van een verblijfsvergunning/ikamet in Alanya en het klopt dat je 500 dollar per maand op je bankrekening moet hebben. Dat moet je laten zien.

Groetjes,
Merian

Hé Merian,

Bedankt voor je reactie.

Groet,

Sam