Op dit moment zitten wij in Sucre en blijven hier nog een aantal dagen. Daarna ligt alles open behalve dat we graag uit willen komen in Salta Argentinië. Ik dacht zelf om een tour te boeken van Uyuni naar Tupiza en dan vanuit daar de grens over maar is dit mogelijk? En zien we dan wel het Colorado meer? Graag jullie reacties!
Als je Laguna Colorado wil zien, dan moet je volgens mij een 4 daagse tour doen. De laatste dag ga je weer terug naar Uyuni, vanwaar je naar Tupiza kunt gaan. Het zou ook kunnen dat er tours zijn die in Tupiza eindigen. Ik heb ook wel gelezen dat er vanuit Tupiza zelf tours zijn naar Uyuni, dus je zou het verwachten… Ik zou het gewoon bij een reisbureautje vragen als je in Uyuni bent.
Doorreizen kan sowieso naar San Pedro de Atacama in Chili. Dan is het een 3 daagse tour want je hoeft de ruim 500 kilometer die je tijdens de tour aflegt niet terug te rijden naar Uyuni. Van San Pedro kan je ook naar Salta, dit is een uur of 18 met de bus door de Andes. Het toeristische woestijndorp San Pedro de Atacama is ook best bijzonder.