Hallo,
ik vlieg 8 februari naar Sakon Nakhon. Door een vergissing heb ik geen fly’nride service naar de Lao-Thaifriendshipbridge bij Mukdahaan en Nok Air kan het niet meer wijzigen. Dus is mijn vraag, gaan er rechtstreeks bussen naar Mukdahaan vanaf Sakon Nakhon? Wie weet dat? Of, hoe kom ik dara achter?
Nou van Sakon Nakhon ben je wel zo’n 3 uur onderweg met de bus naar Mukdahan.
De busterminal ligt iets buiten het centrum,je hebt rechtstreekse verbindingen naar Mukdahan alsook locale verbindingen naar vb:Nakhon Phanom en That Phanom.
Ook nog zeggen dat je zeker niet vergeet de Indochina Market en de Mukdahan Tower te bezoeken.(het laatste omdat je een mooi uitzicht hebt over over Mukdahan, de Mekong en aan de overkant Laos)
[video=youtube_share;K3MQMyfExdQ]- YouTube
Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben al een paar keer in Muk geweest, met de nachtbus en twee keer via Ubon. Gaat die bus via Nakhon Phanom? Ik moet dus naar Savannakhet. Neem aan dat ik op het busstation in Mukdahaan de bus naar Laos moet nemen? Maar goed dat ik het vliegtuig van 06.10 uur heb vanuit Bangkok. Zo te lezen heb ik een lange reis voor de boeg.
gr. Bert.
Nou Bert,je hebt rechtstreekse en gewone bussen die passeren langs Nakhon Phanom richting Mukdahan (heb het zelf al 2xgedaan)
Vroeger kon men (als men visa had die je kon aanvragen in Khon Kaen) via Muk met een kleine overzetboot de mekong over naar Savannakhet.
Nu moet je langs de Lao-Thaifriendshipbridge de grens over naar Laos.
Hoe weet je of een bus rechtstreeks is of via Nakhon Phanom?
Nou op de bussen staat gewoonlijk op zijkant van de bus een lijst met namen waar ze naartoe trekken.(je moet maar eens opletten als je nog eens een bus neemt Bert!
Ook aan de pieren staan gewoonlijk borden met de reisroute,alsook kan je altijd inlichtingen vragen aan de balie !
Ik ben ooit eens in zo’n bus gestapt die overal stopt. Gelukkig op tijd weer uitgestapt en een VIP-bus genomen. Het gaat wel lukken daar in Sakhon. Ook omdat ik en aardig woordje Thais spreek.
Denk dat ik maar een nacht overblijf in Muk en zaterdag de grens overga. In ieder geval bedankt voor al je info. Tot zien weer op het Forum.
gr. Bert.
Nou je kan misschien overnachten in de River City Hotel (Dontan Road),Ik verbleef hier voor een nacht en dacht dat ik rond de 670 bath had betaald (incl. ontbijt )
Die kende ik nog niet, zal het even googelen. bedankt voor de tip.