wij zijn een tripje Thailand/Cambodja aan het plannen voor april/mei.
Ik heb een vraagje voor de ervaren Thailandreizers:
:nadenken:
Hoe kom je het beste van Bangkok Centrum naar luchthaven Don Muang en omgekeerd?
Ik weet dat van de grote luchthaven een soort metrolijn naar het centrum is, is openbaar vervoer naar de kleinere luchthaven doenbaar of beter een taxi?
:nadenken:
Wat is de beste manier om van Phuket luchthaven naar Khao Sok te reizen?
Minibus? of openbaarvervoer? wat zijn de gangbare prijzen?
Ik ken het gedeelte tussn Phuket en Khao Sok. Een minibus is het snelst, en zou niet duur hoeven zijn. Echter, men wil je t liefst een pakketje verkopen met een paar
nachten in een resort. Dus ik kon geen minibus vinden.
Ik vind het echter ook wel leuk om gewoon, zoals de Thai, met de bus te gaan. Je neemt eerst een songthaew naar het busstation van Phuket-town.
Van daaruit neem je de bus naar Takua Pa. In Takua Pa stap je over op de bus naar Surat Thani, en vraagt de chauffeur of hij je eruitlaat bij Khao Sok.
Je wordt eruit gelaten bij een driesprong, waar je pickuptrucks ziet, die je gaan vervoeren naar je accomodatie .
Vallen die bussen wat mee?
Ik heb al eens een bus van Bangkok naar Koh Chang genomen, die vielen goed mee, was te vergelijken met een gewone busmaatschappij.
Zijn de bussen in Phuket ook zo? of eerder het soort overvolle lijnbussen zonder airco?
Van Bangkok centrum naar don muang kun je makkelijkst met taxi doen, echter afhankelijk van tijdstip kan de reistijd veel verschillen. Reis je in de spits dan moet je ruimschoots de tijd nemen om er te komen. Wat ook kan als je in de buurt van bts of mrt overnacht is het openbaar vervoer nemen maar dan moet je het laatste stukje alsnog met taxi doen, ongeveer vanaf chatuchak market tot vliegveld.