Hallo allemaal!
Bedankt weer voor alle reacties via m’n weblog, facebook en mail! Vind ik heel leuk om te krijgen!
De dag na mijn vorige berichtje opgehaald voor de safari. Omdat mn vriendinnen nog geen safari hadden gedaan, hebben we er nog een van 4 dagen gedaan. Ondanks dat ik in Tanzania al op safari was geweest, had ik er toch nog zin in!
Dit keer geen jeep maar een busje. Doorgereden naar Lake Nakuru. Hadden een budget safari geboekt maar daar was weinig van te merken; het hotel was super-de-luxe; in zo’n hotel heb ik nog niet geslapen hier in Afrika. Inclusief een uitgebreid lunch- en dinerbuffet. Het park was weer mooi en veel dieren gezien. De dag erna naar Masai Mara; het bekende park van Kenia. Eerst nog twee Polen opgepikt die mee zouden gaan naar het park. Hier hebben we 1 hele en 2 halve dagen doorgebracht.
Dachten dat we dan nu toch wel in echte tenten zouden slapen maar weer viel dit tegen. Een grote legertent met echte bedden en een badkamer met wc en douche. Dat was geen afzien… Maar toch konden we het ook wel waarderen. Op de tweede dag een game drive van 10 uur gemaakt. De laatste dag een vroege game drive en de zon zien opkomen; erg mooi.
Afgezet in Naivasha want we wilden door naar Lake Naivasha, konden geen genoeg krijgen van de natuur;) Hadden gehoord dat het erg mooi was en dat wilden we natuurlijk wel zien.
Weer even wennen aan de matatu na een paar dagen ruim te hebben gezeten. Bij het meer een huisje gehuurd voor 3 dagen.
Eerste avond gegeten in het restaurant op de camping. Lekkere salade, inclusief worm. Wat extra vlees zullen we maar zeggen…
De dag erna fietsen gehuurd want hadden gelezen dat je om het meer kon fietsen. Fijn om actief bezig te zijn na vooral in de auto gezeten te hebben. Naar een ander meer gereden en onderweg giraffen, zebra’s en andere dieren langs de weg; hadden de safari niet hoeven doen! 's Avonds weer in het restaurant gegeten (ditmaal zonder worm). Zaten rustig te eten toen opeens de ober naar ons toe kwam en zei dat er op zo’n 10 meter twee nijlpaarden stonden. Gelukkig stond er een hek tussen, want schijnen gevaarlijk te zijn.
De dag erna opnieuw fietsen gehuurd voor een tocht van 40 km. Eerst wat zere billen na de 25 km van gister (ondanks dat de fietsen best oke waren), maar dat trok snel weg. Moesten tegen elkaar zeggen hoe bijzonder het was dat we tussen alle beesten reden, want het begint bijna gewoon te worden. Zijn naar het Craterlake geweest waar we konden kiezen of we de route wilden lopen waar we dieren zouden zien, of de route naar het kratermeer. Voor het laatste gekozen en bij het meer gepicknicked.
Op de camping aangekomen bijgekomen aan de picknicktafel op de veranda. Zaten rustig toen er weer een stel apen op het dak ploften en in de bomen klommen. Zaten geboeid te kijken naar de aap die de veranda op durfde te komen. Voordat we het doorhadden was hij op de tafel gesprongen en had het zakje met de appels te pakken. Sprong de boom in en na een ruzie met een andere aap hadden uiteindelijk 3 apen onze appels te pakken. Wij onze appels kwijt, maar het zag ernaar uit dat ze ervan genoten.
Vandaag terug naar Nairobi gereisd waar we nu in een internetcafe zitten. Net de kaartjes gekocht voor de nachttrein van vanavond naar Mombasa (aan de kust). Ben heel benieuwd hoe de rit gaat zijn. Heb positieve en negatieve verhalen gehoord, zal volgende keer mijn mening geven. De laatste 2 weken in en rond Mombasa, genieten van de zon.
Liefs,
Marieke