Safari <-> hotel

Hallo,

We zijn van plan op deze zomer naar Kenia te reizen om een safari te doen. Nu vraag ik me af, hoe gaat dit in zijn werk met het hotel. Als je bijvoorbeeld voor 10 dagen naar Kenia gaat. Dien je dan 10 dagen het hotel te boeken, waarvan je er eigenlijk maar 6 dagen bent (als je 4 dagen op safari gaat). Of boek je dan maar een hotel voor 6 dagen?

Hoe gaat het dan in zijn werk met al je bagage?

Groetjes

Hi Stijn,

Hangt er van af op welke manier je op reis wilt gaan.
Liever alles geregeld op voorhand?
Toch liever op avontuur en zelf het één en ander regelen?

Dit zijn de mogelijkheden.

1. Van hieruit een volledig pakket boeken: vlucht, hotel en safari’s.
  2. Van hieruit je vlucht en hotel of cottage boeken. Dan zelf ter plaatse op zoek gaan naar mogelijke safari’s. Op die manier verlies je inderdaad een aantal dagen van je verblijf waarvoor je wel betaald hebt (meestal kunnen ze de bagage wel bijhouden).
  3. Van hieruit je vlucht apart boeken, een safari apart boeken voor de eerste dagen en dan aansluitend een hotel of cottage boeken om uit te rusten van de safari. Op die manier verlies je geen betaalde verblijfsdagen.

Stuur me gerust een mailtje indien je meer vragen hebt.
Alvast veel succes met de voorbereiding!

Groetjes,
Trudi

Dus het is dan wel degelijk mogelijk om al de bagage mee te nemen op safari, als je ervoor kiest te landen op Mombasa en onmiddellijk de safari te starten?

Groetjes
Stijn

Dag Stijn,

Normaal gezien wel, hoor. Je spreekt gewoon af met de mensen waarbij je je safari boekt hoeveel bagage je mag meenemen (je moet natuurlijk geen ganse kleerkasten meenemen, hé, :-)).

Groetjes,
Trudi

Hallo,
Ik ben onmiddellijk gestart in Mombasa met een safari. Ik had al mijn bagage mee en ben nadien nog een weekje gaan uitrusten in een hotel. De mogelijkhedi was er om een deel van de bagage onmiddellijk te laten overbrengen naar dat hotel, maar dit wist ik niet op voorhand.
Ik had een valies mee met zachte kanten (geen harde valies). De chauffeur zei me dat dit veel beter was dan harde valiezen, aangezien die minder goed stapelbaar zijn!
En veel kleren heb je op safari niet nodig, gemakkelijke kledij en makkelijke schoenen en je komt al een heel eind!