Mijn vriend en ik willen deze zomer door Zuidelijk Afrika reizen. Tijdens deze reis gaan we 2 wildlife-conservation projecten bezoeken in zowel Swaziland (Mkahya) als in Zimbabwe (Hwange NP). Hier ben ik in het verleden als vrijwilliger actief geweest.
Momenteel starten we met de voorbereidingen en vragen we ons af wat de meest praktische / voordeligste manier (bv bus of auto huren) van reizen is tussen deze landen en met welke bijzonderheden we zeker rekening moeten houden. Bij huren auto; hoe verzekerd? Hoe werkt e.a. in Zimbabwe tegenwoordig?
Verder… momenteel vind ik alleen vluchten van 800,- euro en hoger… hoe kom ik bij die fantastische aanbiedingen?
Wie o wie heeft tips voor ons! Ze zijn van harte welkom.
Willen jullie meer info over de projecten die we gaan bezoeken (Painted Dog Conservation in Zimbabwe)(Black Rhino project in Sw.), dan kan ik die verschaffen.
Is er geen aanbieding van Emirates van Dusseldorf naar Kaapstad/J’burg? Die was er vorig jaar rond deze tijd wel… Vliegen voor 600 euro ofzo, al is het wel een stukje om.
Je reist in de zomer, dus tickets zijn helaas duurder dan in het laagseizoen. Ik was vorig jaar voor een ticket in juli ook ongeveer 850 euro kwijt. En dit jaar leidt het WK mss nog wel tot extra drukte. >>>
Helaas kan ik je geen advies geven met betrekking tot de huur van een auto. In Z-Afrika en Swaziland heb ik vorig jaar met de Bazz bus gereisd, wat een makkelijke en veilige manier van reizen is (ik wilde niet in mijn eentje een auto huren). Voor mijn reis door Mozambique maakte ik gebruik van een overland pakket van Compass travel, zeker geen spijt van gehad omdat bepaalde plekken in Mozambique niet te breiken zijn met het OV.