Ik ga in september naar Japan en zou graag ook een nacht in een ryokan willen overnachten. Is het verstandig om dit vooraf te boeken (en hoe lang vooraf) of kan je dit ook nog boeken wanneer je in Japan bent.
Iemand nog tips voor goede ryokans?
Daarnaast lijkt het me heel tof om een ritje te maken naar het katteneiland Aoshima! (Een echte kattenliefhebber). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik las dat de boot 2x per dag erheen vaart. Ben je er wel zeker van dat je mee kan (ivm meer toeristen)?
Hoi Bonki,
Het is zeer aan te raden om ryokans tijdig van te voren te boeken.
Je kunt daar nu al mee beginnen voor september.
Ryokans zijn ook te boeken via sites als booking.com. daar kun je de ervaringen van andere mensen lezen en weet je hoe het gesteld is het zaken als service en het eten. Kies een ryokan die goede ervaringen heeft met het eten en blijf daar dan eten, dat is ook een aparte ervaring. Japanican.com is ook een site waar je ryokans kunt boeken en ervaringen van andere mensen kunt lezen.
Ik ben als mede kattenliefhebber nog niet naar aoshima geweest en heb geen verdere info daarover.
Maar als je ook naar Tokyo gaat en daar prijs op stelt, heb ik nog wel wat tipjes voor katachtige plekken.