Ryanair

Volgend jaar augustus willen we op vakantie met z’n vieren. Op het forum las ik dat Ryanair ook vliegt op Marokko, maar wanneer ik datums van augustus volgend jaar ik geef krijg ik de melding dat er niets beschikbaar is.

Heeft iemand ervaring met het vliegen met Ryanair? Of welke andere vliegtuigmaatschappij kan ik het beste de tickets kopen?

De aankomst van onze bestemming staat nog open

Boerman

Boeken is bij Ryanair vaak vanaf 1/2 jaar van te voren mogelijk, op enkele bestemmingen wordt alleen zomers of 's winters gevlogen. Lees goed de voorwaarden, vooral wat betreft de handbagage een stuks is echt een koffer, het fototoestel of camera hoort daar dan ook in te kunnen. Ook tax-free aankopen moeten in het koffertje kunnen. Neem dus nooit een los boodschappentasje mee naar de gate. Mogelijk wordt je terug gestuurd en zeker kost het minstens 40 euro. De vliegtuigen zijn vrij nieuw en je moet het eigenlijk zien als een lijndienstbus. Met een beetje geluk vlieg je dan wel voor 100.-- euro retour naar Marakech.
Deze winter kan dat ook vanaf Eindhoven.

Ik vlieg regelmatig met RyanAir en de let-op! tips van mijn voorganger zijn geheel juist. Ik ben deze maand nog naar Fez gevlogen vanaf Weeze Dusseldorf, met z’n 2-en voor nog geen €100,00 en op 11 januari 2012 vliegen we weer, ditmaal voor slechts €87,00 samen. Handbagage mag 10 kg wegen en voor extra bagage (15 kg per koffer) betaal je extra. Houd wel rekening met vertraging, het is me meerdere malen overkomen dat ik een uur, of langer, later kon reizen.Een auto huren is misschien een optie: voor een VW Polo diesel, betaalde ik bij Hertx in Fex (vantevoren booken!) in totaal €300…de diesel kost daar de helft van hier € 0,65 /l. Er is overigens ook een TomTom navigatie te downloaden voor Marokko, een versie voor de TomTom en een versie voor een IPad. Ik heb ze beide en dat kostte ongeveer 30-40 euro per versie. De navigatie is niet zo uitgebreid als in Europa, maar sloot goed bij mijn reisplannen aan.

Ik vergat te vertellen dat ik telkens voor 7 dagen naar Fez ga-woensdag-woensdag en die autohuur was dus voor de gehele tijd; afhalen en brengen op het vliegveld. In Marrakech is dat hetzelfde verhaal.

Ik heb een auto gehuurd in Marrakech straks, kan ik daar geen navigatie bijhuren?