Kan iemand mij zeggen of de Ruta 40 tussen Villa Union en Cafayate volledig geasfalteerd is ? Ik weet dat het gedeelte “Cuesta de Miranda” niet geasfalteerd is, maar normaal gezien goed te berijden valt (hoop ik toch). Maar over de rest van de Ruta 40 vind ik geen informatie. We zullen met een gewone auto rijden.
En is Belen de enige mogelijkheid om op deze route te overnachten ?
Groetjes
Anita
Over dat gedeelte heb ik geen informatie, wel heb ik gemerkt dat de ruta 40 in de provincie Neuquén is verplaatst. Deze heeft een gedeelte van ruta 234 en ruta 231 overgenomen. Dat betekent dat San Martin de los Andes en Villa La Angostura nu aan ruta 40 liggen.
Hallo,
Heb ondertussen informatie over de Ruta 40 gekregen van iemand die de route Mendoza naar Salta gereden heeft. Voor de geïnteresseerden dus, het is goed te doen met een gewone wagen. Het is wel een iets lastige route, maar wondermooi.
Wij hebben de 40 van Salta naar Bariloche met een VW Gol (zonder “f”) afgelegd. WAs redelijk tot goed te doen. Ook de zogenaamde Badenessen zijn te nemen. Alleen moet het water niet te hoog staan.
De ruta 40 tussen Villa Union en Cafayate is 99% geasfalteerd, toen ik er voor het laatst reed in augustus 2013 was het stuk van de Cuesta de Miranda (tussen Villa Union en Chilecito) zo goed als af. Na Cafayate is er vanaf San Carlos “ripio” (onverhard) tot aan Cachi, maar wel in goede staat. Overigens net de ruta 40 gereden tussen Bariloche en Malargüe (Mendoza), erg mooi en zeer ruig; een stuk minder toeristisch en dus ook een stuk minder ontwikkeld qua accommodaties etc dan het stuk tussen Mendoza en Salta…