rustig kenia?!

Hallo mensen,

Hopelijk kunnen jullie ons helpen. Over twee weken (20 september) vliegen wij naar nairobi en waar we eerst twee weken in de omgeving van nairobi en oloitoktok zouden blijven hebben we de plannen moeten veranderen. We zijn van plan om een echt rustige vakantie te doen (de eerste sinds ooit) en nu is mijn vraag: wie heeft goede tips om echt uit te rusten (bijvoorbeeld regio strand) voor ongeveer twee weken. We zijn gewend te backpacken en houden niet van grote drukte of erg toeristische plaatsen. Een laid back omgeving zou dus ideaal zijn! Verder ook nog de vraag hoe we van nairobi best in de kustregio komen.
Ik hoop heel hard dat iemand ons een goede tip kan geven!

Groeten en alvast bedankt!

Ik woon in Ukunda, zuidkust, waar je prima relaxvakanties kan houden, er zijn leuke rustige cottages/appartementjes te huur, waar je heerlijk kan bijkomen, maar daarbuiten is het ook erg toeristisch. Heb wel eens mensen ontmoet die een cottage in Msambweni gehuurd hadden, wat volgens mij geheel niet toeristisch is. Eigenaars waren Nederlands, strand was er volgens mij ook dichtbij, en ze hadden het er erg naar hun zin gehad. Misschien kan je er eens op googlen, want heb geen contact meer met deze mensen, en weet niet meer hoe het heette.

Reizen van Nairobi naar de kust kan op verschillende manieren:
per bus (ca. €10), per trein of per vliegtuig (ca. €50). Als je maar 2 weken hebt, zou ik denk ik kiezen voor het vliegtuig, want met de bus doe je er bijna een dag over en kom je redelijk gebroken aan, en de trein schijnt nog langer te duren.

Denk er wel aan dat minder toeristisch ook betekent minder eettentjes die geschikt zijn voor Europese magen, openbare toiletten die uit niet meer bestaan dan een gat in de grond en evt. een emmer water (ipv toiletpapier) enz. Het toeristische is misschien juist ook wel even lekker als je wat wil uitrusten. Mocht je daar toch voor gaan, raadt ik je zeker Diani Beach aan en kan je me altijd mailen met je wensen voor een overnachtingsplek enz. Ik ken verschillende leuke plekjes, in verschillende prijscategorieën (heb voor evt. overkomende familieleden en vrienden verschillende plekken bezocht). Ook voor andere vragen mag je me natuurlijk altijd mailen!
marriettevdvelde@hotmail.com

Msambweni is inderdaad heel geschikt voor een rustige strandvakantie,ver weg van de drukte van Diani en genoeg in de buurt van hetzelfde Diani voor je boodschappen en de rest.Wij hebben daar zelf een huis aan het strand en er staan nog wat andere huizen op ruime plots waarvan de meeste wel te huur zijn.Je moet wel rekenen op een huur van ca 200 euro per dag met inbegrip van personeel etc.
Mocht je meer willen weten ,mail me dan op wim.fabrie@gmail.com

Dank je wel voor de reactie maar helaas is dat wat buiten ons budget!

in Tiwi-beach (rustig) en diani beach (toeristischer) zijn ook wel campsites
en in diani zijn vele apartments of cottage van bacic tot erg luxe
iets verderop in mswambweni heb je enkele beach houses ook van Jan, volgens mij sawasawa beach-house

een andere optie is noordzijde van mombasa
richting Kilifi-Watamu-Malindi

keuzes genoeg

1 like

Er schijnt ook een leuk hostel in Diani Beach te zitten, maar ben er nooit geweest. Of een appartementje bij Indian Summer Cottages, of Warandale/Kigigi/Komba Cottage? Ook rustig daar. Weet niet wat jullie budget is. Of je gaat meer lokaler zitten in een guesthouse. Kan je in Ukunda voor prijzen van 3euro per nacht (heel lokaal) tot een tientje (?)per nacht ook prima slapen. Maar dat is echt alleen maar om te slapen. Daar zit verder helemaal niets bij, dus moet je je dagen ergens anders vullen.

1 like

Bedankt al voor de reacties! Ik ga er eens op zoeken! Back to basic hebben we al veel gedaan maar ik denk dat we deze keer inderdaad toch meer voor de optie wc pot en douche gaan :toilet:. Verder inderdaad een goed idee om dan toch maar met het vliegtuig te gaan. Weten jullie welke airlines er vliegen en hoe je het makkelijkst kunt boeken? (ter plaatse of vooraf via internet)

1 like