Ik zit ook in een dergelijke situatie , ik heb haar via internet leren kennen . nu al 2 jaren .zij wil graag komen …en vraag mij 1500 euro .om te komen .ik wil haar gaan bezoeken …maar zij weigerd mij te ontvangen …en wil niks van horen …een ding gaat bij haar ,dat zij hier komt.en ik moet 1500 euro betalen of sturen .
mijn vraag …wat moet ik hier mee?? hoe moet ik weten of zij seriuis is ?
ik zit in een dilema.
mvg
rajen
Beste Rajen, Ik denk, als je na twee jaar nog niet weet hoe jullie verhouding in elkaar steekt, je je moet afvragen hoe de zaken werkelijk staan. Stel haar voor de reis voor haar te boeken, ze krijgt dan geen geld in haar handen, en zeg dat je de eventuele onkosten die ze maakt zal vergoeden.
Ik zweer je Rajen…ze komt niet. Ik zeg dit niet om het geheel in de grond te boren, maar iedere gek ziet dat die €1500 irrelevant is. En vreemd dat je bij haar niet welkom bent. Het zou natuurlijk kunnen dat ze zich schaamt voor haar woning, maar daar had je na twee jaar wel achter kunnen komen.
Ik denk dat het beter is dat je met haar stopt en op jacht gaat naar een andere, eerlijke lieverik. Ik meen dit. Je wordt genaaid.
Ik ga niet zeggen dat het bij mij niet fout kan lopen. Maar wij praten ongeveer twee uur per dag in twee etappes. Nee, niet over liefde, over hoe we het leven zien, en sinds de laatse paar weken hoe ‘wij’ ons leven samen zien. Nog maar twee weken geleden is het woord liefde aan bod gekomen, en zij besloot:,Ja, het is genoeg om iets moois te proberen". Zij wil alles betalen, an dat alles is: haar documenten, en de vlucht. Maar nee, Ik sta erop dat ik de vlucht boek, en natuurlijk de deur van m’n huis wijd open zet.
Laten we zeggen dat me dat tussen de €300 en de €500 gaat kosten.
Dus Raje, pas op! Ik denk dat je een prima mens bent. Denk goed na.
Groet, Caesar.
in deze 2 jaren heb ik haar 3 a 4 keren gebeld ,en de laatst 6 mnd, neemt zij helemaal niet meer … wel stuurd zij berichten op mijn mail adres . ik heb haar aangeboden …om zelf haar te gaan ophalen …maar dat wil zij ook niet …toen begon ik te twijfelen …waarschijnlijk woont zij in een appartement …dat ben ik ook niet zeker …veel laat zij niet los… ze wil alleen 1500euro …trouwens ik kijk elke dag wat de tiket kost …en je heb groot gelijk …niet meer dan 500 euro .
Rajen, ik heb net even gezocht op internet: een vlucht Moskou-Malaga, aind april kost €350 all in, en retour. Laat die mevrouw in haar sop gaarkoken. Kost weinig, en is na een paar uur mooi mals. Nee, Raje, grapje. Doe het gewoon niet. Ik denk dat haar man zich wild lacht wanneer hij jouw geld ziet verschijnen.
Sterkte, Caesar.
Zij krijgt geen cent van mij …maar mocht het zo zijn , dat zij toch die tiket accepteerd of vraag…waar kan ik deze kopen …en mocht het zijn dat ze niet komt …kan ik mijn geld terug krijgen ? (natuurlijk gaan zij de administratie kosten rekenen )
Rajen, klamp je niet vast aan deze vrouw. Je kunt boeken voor haar, maar je krijgt je geld nooit terug of je moet een annuleringsverzekering nemen.
Mijn Russische vriendin vertelde me: Er is één man op de acht vrouwen in Rusland. Dus maak je geen zorgen dat zij de enige ‘vrije’ vrouw is. Zoek wat beter, en kom een nette vrouw tegen. Ze zijn er!!
Caesar.
Boeken? Kijk eens bij Edreams. Og Google: “goedkope vluchten”.
Ik zou het niet doen.
Inmiddels zijn we een paar etappes verder. Ik heb de boel omgedraaid en ben naar Rusland gegaan. Het enige echte probleem was de reis van huis naar Madrid. Dat is een roteind. Bij de ambassade van Madrid niet binnen gelaten. Ik kreeg een norse Rus aan de intercom die geen Spaans of Engels sprak. Toch ben ik door blijven praten. Het werd heel stil, maar na een paar minuten kwam er een vrouw aan het apparaat die in gebrekking Spaans zei dat ik bij het consulaat moest zijn, daarbij een onverstaanbaar adres mompelend. Bij het consulaat vroegen ze wanneer ik afgesproken had. Dat had ik geprobeerd via de mail en de telefoon, geen antwoord. Ik kreeg te verstaan dat ik terug naar huis moest om een afspraak te maken. Intercom dicht.
Ik ga op een bankje zitten, pak m’n telefoon en bel. Een andere dame, die vertelde me hetzelfde. Ik zeg…goed, ik maak een afspraak. De dame vraagt me wanneer het schikt. ,Nu mevrouw’ …Waar bent u nu… ‘als u de deur open doet ziet u me zitten’. Ik hoor de bromtoon van een stalen poort die openzwaait, storm naar binnen, formulieren waren in twee minuten gecontroleerd, betaald, en na een kwartier m’n visum gereed.
Daar heb ik in een kroeg een paar glazen wijn op gedronken.
Tijdens de maand in Rusland een visum voor m’n vriendin geregeld. Dat honerd dollar verhaal omzeild door me garant te stellen, een maand later kon ik haar ophalen van vliegveld Malaga. De aanvraag duurde 6 dagen en werd gefiatteerd.
Hi, ook ik heb een Russische vriendin, ken haar ongeveer een jaar. Praten vaak via Skype. Is op uitnodiging van mij al hier geweest, en we hebben een fantastische tijd met elkaar gehad !! Het enige wat ik hier heb moeten doen is een “letter of invitation” naar haar opsturen. Om het visum te verkrijgen heeft zij een bureau ingeschakeld, kost een paar centen, maar verder heeft ze geen probleem gehad om haar visum te krijgen. In oktober komt ze weer. Op de site van het Ministerie van Binnenlandse zaken kun je alle info krijgen. Ook de ambassade in Moskou is zeer bereidwillig!!
Veel succes
Leu v erhaal Henk. Maar dit vroeg ik niet. BIZA kan NIKS voor me doen, en het antwoord van de Russische Ambassade laat op zich wachten. Dus Henk, hier heb ik niets aan. Ik weet uistekend hoe ik aan een visum kan komen.
Groet, Caesar.
Henk dit was een belegen bericht. Ik postte een andere, gisteren die heel belangrijk voor me is, en waar ik nog steeds geen oplossing voor heb. Laat je licht daar maar eens over schijnen.
Vriendelijke groet, Caesar.
Ik zou graag wat details willen weten over de procedure, mijn vriendin wil ook graag een paar weken naar NL komen. Met name een voorbeeld van de uitnodigingsbrief vind ik wel interessant, verder heb ik iets gelezen over terugkeergarantie. Dat laatste is een arbeidskontrakt of eigendomsbewijs van grond of zoiets, volgens mij heeft ze deze niet.
Oh ja, ze komt uit Oezbekistan maar verkast binnenkort naar st Petersburg.
Je kunt gewoon via jouw gemeente,internet, of via Binnenlandse zaken een formulier downloaden. Wijst zich vanzelf. Als je vriendin voor een paar weken wil komen kan zij als jij dit formulier opstuurt, met een kopie van je paspoort, een visum aanvragen bij de Nederlandse ambassade. Ze moet dan wel een ticket overleggen waaruit blijkt dat ze een retour ticket heeft geboekt. Zolang als je dit eerste bezoek beperkt houdt zal dit visum geen probleem zijn.
Dat bedoel ik precies. Mijn vriendin is de eerste keer 2 weken hier geweest. Ga op het net naar Nederlandse ambassade Moskou, en dan naar visum. Je vindt daar bijna alle relevante informatie. Succes!!!
Als je vriendin naar Sint petersburg verhuist en zich daar vestigd kan het helemaal makkelijk worden.
Mijn vriendin woont ook in Sint Petersburg. Inwoners van Sint Petersburg kunnen gemakkelijk een visum voor Finland krijgen. Dagelijks gaan er bussen en auto’s vol met Russische mensen naar Finland om inkopen te doen. Een visum voor Finland is een Schengen visum, dus ook geldig voor andere Europese landen (behalve Ierland en Engeland) Dus ook voor Nederland.
Mijn vriendin boekt een goedkope vlucht van Lappeenranta in Finland naar Weeze met ryan air en ik haal haar van het vliegveld op. Naar Lappeenranta gaat ze met de taxi wat ongeveer €50,= kost. Vliegticket kost tussen €40 en €100,- Dit kan echter alleen als ze gevestigd is in Sint Petersburg.
Trouwens voor degene waarvan de vriendin overkomt uit Rusland middels een door Nederland verstrekt visum, vergeet jullie niet te melden bij de vreemdelingen politie, dit is verplicht. Voordien een afspraak maken.