Rusland doorkruisen met de Trans-Siberian!

Hallo reiziger!

Ik wil in februari 2010 voor een half jaar naar Zuidoost Azië vertrekken (o.a. Cambodja, Laos, Thailand en Vietnam staan op de planning). Mijn grote droom is om via Rusland per trein naar China te reizen! Dit is een hele onderneming en zo’n langdurige treinreis kan nog wel eens eenzaam uitpakken, dus zoek ik een gezellige reisgenoot (M/V)!!

Mijn naam is Lilli, ik ben 21 jaar, woon in Utrecht en wil na mijn reis sociale geografie gaan studeren. Wil jij met mij Rusland doorkruisen en eventueel de trip daarna verder voortzetten in Zuidoost Azië? Let me know!

Groetjes,

Lilli

26 juli 2009. Weurt (Nijmegen)

Dag Lilli,
Uit je bericht begrijp ik een vette match met mijn ambities: mijn droomreis is ook Moskou-Peking in het voorjaar 2010 en daarna … dezelfde gebieden als jij aangeeft. Ik plan slechts 2/3 maanden. Qua leeftijd is er geen sprake van een match (in mijn blog van juni gaf ik als voorkeur aan tussen 50 en 65 jaar). In januari ga ik met pensioen (65 jaar); Ik reis (voorlopig) alleen, mijn vrouw gruwt van mijn droom. Ze haalt me na 2 maanden wel ergens in Azië op om nog samen twee/die weken ergens te genieten. Vorige week waren we samen in St. Petersburg en namen als voorproefje de trein (8 uur) naar Moskou. Die trip versterkte mijn ambities maar ook mijn ‘huiver’ om alleen te treinen naar Peking. Wellicht is de ambitie-match sterker dan een leeftijdsverschil. Ik hoor graag van je. vr. gr. Albert Voragen