reisgenoot gezicht voor Transsiberie expresse Vladivostok-Moskou

De moeder aller treinreizen staat al jaren op mijn verlanglijstje, maar tot nu toe geen reisgenoot kunnen vinden.
Met de Rossija dwars door de uitgestrektheid van het grote Rusland.
Periode voorjaar heeft mijn voorkeur, herfst en winter zijn ook bespreekbaar, maar ik ga liever niet in de zomer.
Wil graag van Vladivostok naar Moskou (minder toeristen in de trein) maar andersom is uiteraard ook een optie.
Ben een alleenstaande vrouw van 61, spreek wat Engels, Duits, Frans en Spaans, maar helaas geen Russisch. Ik ga vaker alleen op reis maar het lijkt me voor deze treinreis prettiger om een reisgenoot te hebben. Voorkeur voor 2 persoonscoupe (meer privacy maar duurder) maar vierpersooncoupe is ook mogelijk.

Periode voorjaar 2013…
weet je dat je op een paar weken (kan zelf oplopen tot 6 weken) moet rekenen voor een visum Rusland ?

Dank je wel voor je opmerking, en ja, dat is me bekend.
Ik loop al langer met het plan deze reis te maken en heb geprobeerd om zoveel mogelijk informatie erover te verkrijgen.
Ik weet waar ik aan begin, alleen niet met wie :slight_smile:

Wat heb zoal nodig om deze reis te realiseren.
Ik heb nl wel interesse, alleen in het najaar.
Ik ben wel wat ouder dan u.

Dag Karel,

Wat je zoal nodig hebt… Sja, ik denk dat je goed moet weten waar je aan begint en dan ben je al een heel eind :wink:
Het is niet een reis die je zomaar even doet, omdat je toevallig tijd hebt of omdat je in Moskou of in Vladivostok moet wezen en denkt, och dan ga ik wel met de trein…
Je moet eigenlijk gewoon heel erg graag deze reis willen maken en het leuk vinden om te improviseren met eten wat er lokaal aangeboden wordt en willen/kunnen omgaan met de andere treinreizigers, indien niet dan wordt het een heel lange en saaie zit…

Concreet gezien heb je een natuurlijk een visum nodig en geld voor een treinkaartje, voor een vliegticket en voor eten onderweg, maar belangrijker is de zin en de drang om de reis te willen maken :slight_smile:

Leeftijd is onbelangrijk, er zullen ongetwijfeld mannen en vrouwen van allerlei leeftijden in de trein zitten.

Anicha

Anicha.

De zin om deze reis te maken zat ook al lang in mijn wens.
Het improviseren zal geen probleem zijn en er is continue te kijken zowel in als buiten de trein.
Waar moet je zo’n visum aanvragen?
verder zal er geen probleem zijn.

mvg karel.

Google eens op visum en rusland en je krijgt legio aanbiedingen. Bij voorbeeld ambassade Rusland in Den Haag.

Zelf ga ik de treinticket via een reisbureau boeken (tiaratours.nl) en die regelen ook het visum en de uitnodiging.

Anicha.

Ik snap niet dat je bij TIARATOURS een ticket kan kopen!
Ik heb n.l. tweemaal een e-mail gestuurd naar tiara en er komt geen reactie (bestaan ze wel???)

Ik heb goede ervaringen met hen en zeker zijn ze nog gewoon actief, heb recent nog de nieuwe brochure ontvangen.