Op deze manier ben ik opzoek naar een reisgenoot(m/v) die ook, net als ik, altijd al heeft gedroomd de Transseiberie-express te nemen en te beleven!!
Ik ben een vrolijke avonturier van 28 jaar en wil graag dingen/mensen/ culturen meemaken, beleven, ervaren etc etc… Het zou leuk zijn om in mooie of boeiende steden een paar dagen er te verblijven, om vervolgens met de trein verder richting China af te reizen. Aangezien er niemand in mijn vriendenkring mijn passie deelt, zoek ik op deze manier een reisgenoot aangezien het met gezelschap toch gezelliger zal zijn…en soms ook wel eens lekker om gewoon je eigen taaltje te spreken. Lijkt je dit wat en ben je wil in voor een uitdaging van zo’n 3 weken…ik hoor het graag. Ciao !!!
TME=Trans Mongolie Express. Dat is die van Moskou naar Beijing, denk dat jij die ook bedoelt eigenlijk (is de meest genomen route). De echte Trans Siberie Express gaat van Moskou naar Vladivostok dus blijft in Rusland.
Mijn plan voor de TME is:
Vlieg op 2-5-10 naar Moskou. Rusland: 5-5 stap ik op de TME met op 9-5 een stop van 3 dagen in Irkutsk. Daar wil ik wat rondkijken en een dag wandelen naar/bij t Baikalmeer. Mongolie: 14-5 aankomst Ulan Bator vertrek op 6-6 Ik heb nog niet helemaal helder wat ik allemaal in Mongolie wil gaan doen. Veel zien! China: aankomst 7 juni. voor zolang mijn visum geldig is.
:wereld:
Ja idd, die treinreis die jij zegt bedoel ik ook
Ok…dus zo te horen heb je alles al geboekt en gepland…welke visums heb je aangevraagt en hoelang duurde het precies? Ik had zelf in gedachte om gewoon een lastminute ticket richting Moskou te kopen en daar dan zelf een ticket op het station te kopen…als dat mogelijk is… Volgens mij scheelt je dat wel in de prijs. Ciao
Ik heb een enkeltje Moskou bij airberlin gekocht voor 90 tientjes. Verder ticket voor TME gekocht bij Trans-Sputnik NL (Natalia Alekseevskaja) Zij regelt ook meteen visa voor Rusland, Mongolie & China voor me.
Heb me er wel een beetje in verdiept, t schijn heel erg moeilijk te zijn om ‘lastminute’ Treintickets te kopen, wordt overal afgeraden. Russen zijn schijnbaar niet de makkelijkste mensen, helemaal niet als je de taal niet spreekt, daarnaast zijn de tickets snel uitverkocht.
Visa kan je zelf (vooraf!) regelen bij de ambassades maar voor die van mongolie moet je dan 2x naar brussel, heb ik geen zin in. qua kosten & moeite is dit dan voordeliger.
Weet je trouwens dat je de stops vooraf moet bepalen en voor ieder traject een apart ticket moet kopen? Het is dus geen hop-on-hop-off trein (zoals ik eerst dacht).
Ik hou helemaal niet van vooraf alles regelen en vastleggen maar soms ontkom je er gewoonweg niet aan. Verder verblijfplaatsen en routes enzo, weet ik nog niet, zie ik wel. Ik zal alleen voor die nachten in Moskou vooraf een hostel regelen. Is wel lekker beginnen vind ik.
Wat zijn jouw ideeen? Of heb je nog helemaal geen idee?
Oh ok…ja das ff anders dan ! Ik heb het gewoon altijd al graag willen doen en dacht, ik plaats een oproepje. Maar bedankt voor de tips. Ik ken dus nie zomaar weg !! En het is idd makkelijk dat diegene je visums regelt,van Trans-Sputnik. Wat ben je daar precies voor kwijt?? Heb je trouwens deze reis zelf geboekt en bedacht…en ben je dan wel opzoek naar een reismaatje?
Ciao
Kijk anders ff op mijn profiel, wel zo handig. Daar staat ook mijn plannetje. Vorige week had ik nl. ook een oproep voor reismaatje neergezet. Zoek niet iemand voor mijn hele reis maar zou t wel leuk vinden om zo nu en dan eens leuke, spontane & actieve mensen tegen te komen, in alle vrijheid!
Voor de TME tickets met de stops Moskou, Irkutsk, Ulan Bator, Beijing betaal ik 655,- voor de visa incl regelen 190. totaal dus 740,- Ik kon t niet goedkoper vinden.
Nog 1 tip: Waar je wel rekening mee kunt (moet?) houden de TME tickets worden 60dagen van tevoren vrijgegeven, eerder KAN je niet boeken, hierna gaan ze wel snel.
Absoluut geen moeite om mijn info te delen, misschien heb je er iets aan. Als we toch globaal dezelfde plannen hebben, waarom niet? :zon02: