De plannen zijn nog heel erg prematuur, maar het vinden van een leuke reisgeno(o)t(e)(n) is voor mij dan ook een erg belangrijk punt. Alleen is ook maar alleen immers!
Zelf ben ik een spontane gozer van 21 jaar die naar zijn zin nog veeeeel te weinig van de wereld heeft gezien! Ik houd niet van de TE toeristische plaatsen, dus probeer een beetje alternatieve ideeen uit te broeden Als ik eenmaal los ben, praat ik je de oren van het hoofd, dus stil zal het niet worden! Daarnaast ben ik geen macho type, en verwacht dit ook niet van mijn reisgenoten. Natuur, Cultuur en gewoon veel lol beleven en gekke dingen doen!
Op een gegeven moment viel mijn oog op reizen met de Trans Siberie / Trans Mogolia Express. Van Rusland naar Bejing. Met uiteraard wat tussenstops in de wat grotere steden binnen Rusland, en eventueel nog met een afzakkertje in Japan, of China. Hierbij had ik de zomervakanties in het oog met een maximale reistijd van ongeveer een maand, dus geen jaren van huis
Zoals ik al zei, allemaal nog erg in de bedenkfase… dus mocht het je in principe iets lijken, kan er nog volop gediscuseerd worden, er staat nog niets vast!
Die TransSiberiëExpres heeft mijn aandacht ook wel…
lijkt me enerzijds een geweldige uitdaging maar ook
veeleisend van mens en planning.
Als je enig idee hebt, laat dan maar iets wete, hier is
interesse.
Mike (23)
Ik heb er ook aan zitten denken om dit te gaan doen, maar de verhalen die ik er over gehoord heb waren vrij angstaanjagend Aangezien er geen sterke mannen in mijn vriendenkring rondlopen die hier voor in zijn heb ik het dus een eindje vooruitgeschoven…
In eerste instantie was de bedoeling om dit dit jaar te gaan doen. Maar dat is denk ik gewoon te kort dag. Wil je nog leuke reisgenoten ontmoeten, alles regelen en dan ook financieel… Daarom zit ik er nu aan te denken om het door te schuiven naar volgend jaar vanaf de zomer. Ook omdat dan mijn studie is afgelopen, en ik ook voor een wat langere tijd weg kan. Denk dan niet aan halve jaren o.i.d. Maar misschien aan 2 a 3 maanden. Kwartaaltje dus.
Deze topic dus niet sluiten! Maar vooral reageren als het jullie wat lijkt voor volgend jaar?! Ik zou dan graag met jullie in contact komen… ik heb al wat dingetjes uitgezocht en wat kaartjes en boekjes enz. Dan kunnen we er gewoon eens op tijd naar kijken, en elkaar eerst eens wat beter leren kennen voor je met een groepje aan zo’n grote trip gaat beginnen
So please… reageer, mail of msn (chris@hid.nl), dan kunnen we het er gewoon eens over hebben met de mensen die dit allemaal leuk vinden. Een wat groter groepje is natuurlijk altijd leuk! Zeker omdat ik nou ook weer niet helemaal een body-builder ben haha
Ik hoor graag van jullie! Details kunnen we gewoon bespreken, niets staat nog vast.
Ook ik wil de TS express gaan doen. Komende winter (december) wil ik vanuit Singapore omhoog klimmen naar Vladivostok.
Ik ga hem dus omgekeerd doen. Reden: ten eerste natuurlijk omdat ik al in Singapore zit, dus (relatief…) dicht in de buurt zit. En daarnaast omdat er op deze route minder toeristen zijn.
Een reismaatje is natuurlijk nooit weg! In mijn eentje vind ik op zich ook niet erg, maar als je met zijn 2-en bent, ben je tenminste verzekerd van wat aanspraak.
Ik ben 24 jr (M) en studeer in Eindhoven. Ik ga de komende maanden Eindhoven dus verruilen voor Singapore en wil de terugweg niet vliegen.
Enige haast is wel nodig, want ik ga de komende weeken mijn visa regelen.
Mijn plannen lijken enigszins op de jouwe, ook ik wil de TME vanuit Beijing naar Moskou doen, maar dan ergens zomer 2006. Ik vertrek echter in december al richting Azie (Myanmar en Bangladesh), daarna wil ik zeeeer langzaam aan richting China trekken.
2 jaar geleden heb ik 's zomers al eens met de Trans Siberië Express gereisd; van Moskou naar Vladivostok. (en vervolgens per trein van Vladivostok naar Khabarovsk, van Khabarovsk naar Irkutsk, van Irkutsk naar Jekaterinaburg, van Jekaterinaburg naar Moskou, van Moskou naar Murmansk, van Murmansk naar St. Petersburg en van St. Petersburg naar Helsinki). Ik vond het dermate gaaf, dat ik nóg een keer zo’n lange treinreis wil meemaken. Ik wil in de nabije toekomst per trein van Moskou naar Peking en van Peking per vliegtuig naar Tokyo. Onderweg zou ik ook Novosibirsk en/of Ulan Bator aan willen doen.
Ik zou deze reis het liefst in de winter maken; de twee weken durende kerstvakantie van dit jaar is voor mij een van de weinige opties om deze reis te kunnen gaan maken. Ik heb al een reisgenoot op het oog, maar mocht deze van de reis afzien, dan zou ik de reis graag in ander gezelschap maken.