Op onze rondreis door Zuid Afrika willen we in Royal Natal National Park een wanding maken naar Tugela.
De route die dag begint bij Golden Gate park en eindigt in Giants Castle (waar we een B&B geboekt hebben).
Nu heb ik twee routes gevonden:
van Golden Gate naar Sentinel Car Park (1hr10) dan 2 uur heen en 2 uur terug wandelen (en natuurlijk nog wat tijd daar), dan ca 4hr15 rijden naar Giants Castle
of:
van Golden Gate naar Thendele (2hr), Tugela gorge walk (ca 6 hr), dan naar Giants Castle (3hr15).
Iemand ervaring met wat de mooiste wandelroute is (en of bovenstaande tijden ongeveer kloppen, rijtijden zijn van google)
BTW we zijn 50+ en redelijke wandelaars.
We gaan over 1.5 week al (2 april)
3 weken, route is gepland, overnachtingen zijn geboekt
route + overnachtingen…
Joburg (1), pretoria (1), Golden Gate (2), Giants Castle (2), Umhlanga (2), St Lucia (3), Swaziland (2), Kruger (4), Hazyview (2) (en nog een nacht vliegtuig)
Per auto, vooral B&B’s. Ik was nog bezig met het invullen van een paar stukjes van de route.
Suggesties ook voor andere plekken zijn natuurlijk van harte welkom.
(en er gaat zeker ook een warme trui mee)
We hebben de chain ladders (zie topic start) niet kunnen doen. Ik vond de weg er naar toe te slecht om met een gewone auto te doen.
Hazyview leverde verder geen problemen op. We hadden een uitstekend en centraal gelegen hotel (Numbi). Hotel had 24hr/dag beveiliging.
Enige issue wat we gehad hebben is dat we aangehouden zijn door een agent die volgens mij het geld van de bekeuring in zijn eigen zak stopte; ik had niet genoeg geld bij, hij heeft geaccepteerd wat ik had, maar ik heb geen bonnetje oid gekregen.
Tip: neem evt een aparte portemonnee mee met daarin een paar honderd rand.